no consumer

Canon utökar i-SENSYS-serien med snabba fristående skrivare som stärker produktiviteten på större företag

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar fyra nya fristående skrivare för svartvitt och för färg – i-SENSYS LBP351x, LBP352x, LBP710Cx och LBP712Cx – inriktade på större företags utskriftsutmaningar, för förbättrad produktivitet, flexibel konfiguration och med robust, kompakt design.

i-SENSYS_LBP351x_FSL.jpg

i-SENSYS-seriens nya produktivitetsnivåer passar krävande arbetsgrupper inom många olika branscher, till exempel hälso- och sjukvård, rättsväsende och detaljhandel. Med hastigheter från 55 respektive 62 sidor per minut för i-SENSYS LBP351x och LBP352x blir verksamheter med stora svartvita utskriftsvolymer riktigt effektiv. Och med en papperskapacitet på upp till 3 600 sidor höjer de produktiviteten ytterligare. Hastigheten för färgskrivaren i-SENSYS LBP710Cx ligger på 33 sidor per minut, med en maxkapacitet på 2 300 sidor. Och maxhastigheten för färgskrivaren i-SENSYS LBP712Cx är 38 sidor per minut, med stöd för upp till 1 200 sidor.

De nya modellerna har kompakt utformning och får lätt plats, även om utrymmet är begränsat – perfekt i till exempel miljöer med kundkontakt. Flexibla konfigurationsalternativ passar flera olika miljöer och fyra extra pappersenheter kan användas för inmatning av egna format, till exempel kontoutdrag eller recept. i-SENSYS LBP710Cx och i-SENSYS LBP712Cx har dessutom nya kassetter med hög kapacitet, så att tonern räcker längre innan byte krävs – något som kapar både kostnader och höjer effektiviteten.

Alla de nya modellerna har mobila utskriftsfunktioner och anslutning till molnet. Stöd för Apple AirPrint™ och Mopria innebär att man kan skriva ut dokument från kompatibla mobila enheter på resande fot, och skrivarna är dessutom kompatibla med Google Cloud Print. Totalintegreringen med Canons plattform för utskriftshantering, uniFLOW, förser dessutom arbetsgrupperna med mycket användbara affärsfunktioner. Canons teknik för snabb förstautskrift innebär att dokumenten skrivs ut på några få sekunder, även från viloläget, för att verksamheterna ska kunna uppnå maximal effektivitet. Skrivarna har dessutom stöd för branschstandarden PCL5e/6 och skrivarspråken Adobe PostScript, som ger större flexibilitet i nätverk.

-Harri Sikkala, Canons nordiska produktchef för skrivare, fotoscannrar och video, kommenterar: De nya enheterna ger i-SENSYS-serien produktiva hastigheter och innebär att Canon kan utvidga utskriftserbjudandet till kundinriktade vertikala marknader, där utrymme ofta är en viktig aspekt. Tid är pengar – och de nya modellerna är framtagna både med tanke på produktivitet och flexibilitet. Med stöd för höghastighetsutskrift, större papperskapacitet och ny tonerteknik, får arbetsintensiva miljöer en snabb och professionell lösning som optimerar produktiviteten på arbetsplatsen.

Från juli 2016 finns skrivarna i-SENSYS LBP351x, LBP352x, LBP710Cx och LBP712Cx tillgängliga runt om i Europa.

i-SENSYS LBP351x och LBP352x – viktiga egenskaper:

• Utskriftshastighet upp till 62 sidor/minut
  • Automatisk dubbelsidig utskrift
  • Upp till 4 extra pappersmatningsenheter
  • Papperskapacitet upp till 3 600 ark
  • Tonerkassett med hög kapacitet finns som tillval
  • Stöd för elektroniskt underhåll
  • Kompatibla med AirPrint och Mopria
  • Google Cloud Print
  • Stöd för PCL5c/6 och Adobe PostScript
  • MEAP för integrering med uniFLOW

i-SENSYS LBP710Cx och i-SENSYS LBP712Cx - viktiga egenskaper:

• Utskriftshastighet upp till 38 sidor/minut
  • Automatisk dubbelsidig utskrift
  • Upp till 3* extra pappersmatningsenheter
  • Papperskapacitet upp till 2 300* ark
  • Tonerkassett med hög kapacitet finns som tillval
  • Stöd för elektroniskt underhåll
  • Kompatibla med AirPrint och Mopria
  • Google Cloud Print
  • Stöd för PCL5c/6 och Adobe PostScript
  • MEAP för integrering med uniFLOW

* Endast LBP712Cx

Rekommenderat pris inkl moms för i-SENSYS LBP351x är 8590 kronor.
Rekommenderat pris inkl moms för i-SENSYS LBP352x är 10740 kronor.
Rekommenderat pris inkl moms för i-SENSYS LBP712Cx är 6970 kronor.
Rekommenderat pris inkl moms för i-SENSYS LBP710Cx är 5340 kronor.

i-SENSYS LBP351x bilder
i-SENSYS LBP710Cx bilder