Canon lanserar fyra PIXMA All-In-One-skrivare med nya programvarufunktioner

London, Storbritannien, 7 augusti 2012 – Canon annonserar idag lanseringen av fyra kompakta All-In-One PIXMA-skrivare med omfattande nya programvaruerbjudanden avsedda att förbättra utskriftsupplevelsen. De nya PIXMA MP230, MG2250, MG3250 och MG4250 är optimerade för utskrift av dokument från Internet och bilder med fotolabbkvalitet hemma.

MP230 MG2250 MG3250 MG4250

Skrivarna är de första PIXMA-modellerna som är standardutrustade med My Image Garden, en komplett plattform som kombinerar all programvara som finns tillgänglig för Canons PIXMA-skrivare till ett enda lättanvänt gränssnitt. Den intuitiva programvaran innehåller också en rad nya avancerade och användarvänliga funktioner, som automatiska förslag, automatisk layout och ansiktsigenkänning.

Dessutom är skrivarna kompatibla med Print Your Days, Canons nya Facebook-app för datorer som har utformats för att göra det enkelt att skicka och skriva ut foton direkt från Facebook på en Canon PIXMA-skrivare utan att behöva någon extra programvara. Appen innehåller verktyg som gör det möjligt för användarna att automatiskt justera fotolayouten och skapa unika collageutskrifter med upp till fem foton på en och samma sida. Den har också en mängd olika format och redigeringsalternativ för att ge fotoutskrifter en ytterligare kreativ knorr.

CREATIVE PARK PREMIUM¹, Canons kostnadsfria resurs för att hämta och skriva ut kort, utskrivbara föremål och kontorsmaterial, är också tillgänglig via My Image Garden och har en ny, lättanvända fotourvalsprocess som gör det möjligt för användarna att visa, hämta och skriva ut bilder genom ett enkelt användargränssnitt. Nytt innehåll från bl.a. National Geographic och NASA är nu tillgängligt, inklusive vackra foton som kan användas för att skapa kalendrar och ett urval utskrivbara mallar för att bygga 3D-rymdfärjor.

Alla fyra nya PIXMA-skrivare har automatisk avstängning och en ny inställning för automatiskt påslag, som gör utskrift från en avstängd enhet snabb och smidig. Dokument eller foton kan också skickas från en trådlös enhet och skrivas ut med lätthet utan att man manuellt behöver slå på skrivaren innan eller stänga av den efteråt. Tyst läge, också en funktion tillgänglig på de nya PIXMA-modellerna, ger möjlighet till en tystare utskriftsupplevelse.

PIXMA MP230
Den nya PIXMA MP230 är en prisvärd skrivare med utskrifts-, scannings- och kopieringsfunktioner – perfekt för förstagångsköpare, studenter och unga familjer som söker en skrivare för hemmet. Med sin eleganta matta svarta design och kompakta storlek, kräver skrivaren endast minimalt utrymme samtidigt som den kan skriva ut i ISO ESAT 7,0 sidor per minut i svartvitt och 4,8 sidor per minut i färg.

MP230 producerar högkvalitativa dokument med en upplösning på 4 800 dpi med Canons FINE-patroner men hanterar också den ekonomiska XL-patronstorleken. MP230 erbjuder också ChromaLife100+ tillsammans med Canons egna papper och bläck, för vackra och hållbara foton.

PIXMA MG2250
Nya MG2250 är en prisvärd skrivare med utskrifts-, scannings- och kopieringsfunktioner och har en LCD-display med sju segment. Perfekt för dem som söker en kompakt och prisvärd skrivare för personlig användning – MG2250 har Canons FastFront-design som sparar utrymme och gör det snabbt och enkelt att byta bläckpatroner och papper.

PIXMA MG2250 skriver ut ISO ESAT 8,4 sidor per minut i svartvitt och 4,8 sidor per minut i färg. Den kan skriva ut 10x15 cm-bilder utan vita kanter på cirka 44 sekunder* Vid kopiering eller utskrift kan användare också välja att skriva ut antingen två eller fyra sidor på ett enda ark papper, vilket minskar det totala antalet utskrivna sidor som krävs för större dokument och hjälper till att minska den totala åtgången av papper och bläck.

MG2250 är kompatibel med Canons FINE-patroner samt den ekonomiska XL-patronstorleken. Den skriver ut i upp till 4800 dpi upplösning och erbjuder även ChromaLife100-systemet, för högkvalitativa och hållbara foton.

PIXMA MG3250
PIXMA MG3250 har alla funktioner hos MG2250 men erbjuder snabbare utskriftshastighet på 9,2 sidor per minut i svartvitt och 5,0 sidor per minut i färg. MG3250 har också inbyggt Wi-Fi och en kostnadsfri app för smartphone- och surfplattor för utskrift av foton och scanning, för högre utskriftsflexibilitet i hemmet. För den miljömedvetne användaren har MG3250 även automatisk dubbelsidig (duplex) utskrift som kan minska papperskostnaderna med upp till 50 %.

PIXMA MG4250
PIXMA MG4250 är en funktionsfylld och kompakt allt-i-ett-skrivare. Med en 6,2 cm stor TFT-skärm för enkel utskrift utan dator och erbjuder också ett brett utbud av anslutningsmöjligheter. MG4250 har inbyggd Wi-Fi och PIXMA Cloud Link, som inkluderar direkt åtkomst till Picasa-onlinealbum och Web Template Print. Denna flexibilitet för anslutning via en rad kabelanslutna och trådlösa tekniker, ger användarna frihet att skriva ut från nästan var som helst i hemmet och från en mängd olika trådlösa enheter.

Med snabba utskriftshastigheter på 9,9 sidor per minut i svartvitt och 5,7 sidor per minut i färg, kan MG4250 snabbt skriva ut högkvalitativa dokument och utskrifter av fotolabbkvalitet. Automatisk dubbelsidig utskrift ger möjlighet att skriva ut dubbelsidigt, vilket bidrar till att minska papperskostnaderna med upp till 50 %.

Tillgänglighet
PIXMA MP230, MG2250, MG3250 och MG4250 är tillgängliga i Europa, Mellanöstern och Afrika från september 2012.

PIXMA MP230 – Primära funktioner:

• Allt-i-ett: skriv ut, kopiera och scanna
  • Enkel inställning och hantering
  • Snabb dokument- och fotoutskrift
  • Skriv ut mer med högkapacitetsbläck (tillval)
  • Print Your Days-app för utskrift av Facebook-foton

PIXMA MG2250 – Primära funktioner:

• Kompakt allt-i-ett-skrivare: skriv ut, kopiera och scanna
  • Print Your Days-mobilapp för utskrift av foton från Facebook
  • Inställningar för automatisk på- och avstängning

PIXMA MG3250 – Primära funktioner:

• Wi-Fi-allt-i-ett-enhet: skriv ut, kopiera och scanna
  • Mobiltelefonutskrift och Apple AirPrint-funktion
  • Spara papper med Auto Duplex
  • Inställningar för automatisk på- och avstängning

PIXMA MG4250 – Primära funktioner:

• Avancerad Wi-Fi-allt-i-ett-enhet
  • Funktioner för att skriva ut, kopiera och scanna
  • PIXMA Cloud Link
  • Mobiltelefonutskrift och Apple AirPrint-funktion
  • Spara papper med Auto Duplex
  • My Image Garden-programvara

¹ Endast tillgängligt när du använder Canons bläck med en Canon PIXMA-skrivare.

PIXMA MP230 Images
PIXMA MG2250 Images