Gå en fotokurs – anmäl dig till vår fotoskola


Våra inspirerande och kunniga kursledare hjälper dig att få ut mer av din digitala systemkamera. Allt för att du, oavsett vilken nivå du befinner dig på, ska få möjligheten att närma dig proffsen med stora steg. Lär dig allt för att ta fantastiska bilder!

Grundkurs

Har du kanske precis köpt din första systemkamera? Eller vill du lära dig grunderna och komma igång med ditt fotograferande? Då är grundkursen perfekt för dig!


Våra erfarna och inspirerande kursledare går igenom grunderna för att fotografera med en digital systemkamera. Vi reder bland annat ut begreppen slutartid, bländare och ISO-tal. Du kommer att få en inblick i varför man har olika objektiv, en gedigen genomgång av kamerans grundfunktioner.

Du kommer att lära dig din Canon EOS digitala systemkamera och på så vis bli en bättre fotograf.

Ett kurstillfälle 3 timmar, det innebär att du kommer ha möjlighet att kunna få konkreta fototips och ställa frågor direkt till kursledaren under hela kursen. Efter avslutad kurs får du med dig kursmaterialet hem, så att du kan fortsätta att utvecklas tillsammans med din systemkamera. I samband med kurstillfället bjuds du även på enklare fika.

Grundkurs 595 kr inkl. moms. Priset gäller per person och kurstillfälle. 

Boka din fotokurs här

Påbyggnadskurs

Kan du de grundläggande kunskaperna inom fotografering och behärskar bländare, slutartid och ISO-tal? Vill du kanske utmana dig själv ytterligare och växa som fotograf? Då är det påbyggnadskursen du söker. 


Påbyggnadskursen gör dig till en än mer professionell fotograf. Du lär dig om ljusmätning och hur du arbetar med ljuset för att skapa bilden du vill ha. Våra kunniga och inspirerande kursledare går igenom motiv och bildkomposition och lär dig alla reglerna för vinklar, harmoni och det gyllene snittet.

Du får också lära dig hur du bryter mot reglerna, fångar känslor och förmedlar budskap och historier med dina bilder. Ett kurstillfälle 3 timmar, det innebär att du kommer ha möjlighet att kunna få konkreta tips och ställa frågor direkt till kursledaren under hela kursen. Efter avslutad kurs får du med dig kursmaterialet hem, så att du kan fortsätta att utvecklas tillsammans med din systemkamera. I samband med kurstillfället bjuds du även på enklare fika.

Påbyggnadskurs 895 kr inkl. moms. Priset gäller per person och kurstillfälle.

Boka din fotokurs här
Kamilla Fotoskolan

Kursledare

Här kan du läsa mer om Canons inspirerande och kunniga kursledare. 
    
Kamilla Kraczkowski


Kamilla är frilansfotograf i Stockholm med inriktning på porträtt och reportage. Hon har en bakgrund som pressfotograf och har jobbat på dagstidningar. Numera är hon frilans och arbetar på uppdrag för tidningar främst men även för företag, kommuner och privatpersoner. Kamilla driver egna projekt och ställer ut sina bilder runt om i landet. Sedan 2012 arbetar hon även som kursledare och leder olika fotokurser på Canon fotoskola och Fotografiska. Kamilla är ansluten till bildbyrån Bildhuset.

Läs mer om Kamilla här: http://www.fotografkamilla.se där du även kan se hennes fantastiska bilder och säkert kan få flera fototips.


Viktor Sundberg

Viktor Sundberg är fotograf, författare och utbildare och bor i Göteborg. Som både bröllopsfotograf och naturfotograf har han haft förmånen att utföra en mängd spännande och varierande uppdrag. Viktor brinner för att lära ut foto och har hållit fotokurser och föredrag för privatpersoner och företag i över 10 år. Han skriver även fotoböcker och arrangerar workshops. Viktor Sundberg är även medlem i bildgruppen PhotoNatura. Viktor kan med sin erfarenhet och inspiration hjälpa dig att bli en bättre fotograf.

Läs mer om Viktor på http://www.viktorsundberg.se/. Viktor kommer i första hand att hålla i våra fotokurser i Göteborg.

Viktor Sundberg