yes consumer

Canon lanserar EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM – för upplysta närbilder

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar ett nytt och innovativt objektiv – EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM. Objektivet är framtaget för att fotografera fantastiska makro- och närbilder, har Canons unika inbyggda Macro Lite-teknik och är det första i sitt slag i EF-S-serien.

EF-S 35mm f2.8 Macro IS STM.png

EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM

EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM ingår i Canons omfattande objektivserie EF, är kompatibelt med alla systemkameror med APS-C-sensorer*, och ger fotograferna möjlighet att fånga utsökta detaljer och komma närmare sina objekt. Objektivet belyser små objekt och detaljer på nära håll och minimerar skuggorna med sin avsmalnande design. Tillsammans med hybridbildstabiliseringen motverkar detta oönskade skakningar och oskärpa, något som förbättrar makrobilderna betydligt

Med det här kraftfulla makroobjektivet och naturlig 1:1-förstoring kan objekt fotograferas på så nära håll som 30 mm. Närgränsen och förstoringsgraden är idealisk för att avslöja små och invecklade detaljer i olika objekt, till exempel smycken, mat eller hantverk.

Objektivet är perfekt för alla som vill skapa uppseendeväckande bilder till sitt Instagram-konto eller ta fram en fantastisk portfölj med produktbilder för mindre företag. Med EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM kan användarna se en helt ny värld – i detalj.

Optisk bildstabilisator med hybridbildstabilisering ger fotograferna frihet till handhållen tagning. Nya, ännu mer närgående perspektiv avslöjar detaljer som inte kan upptäckas med blotta ögat. Den sofistikerade hybridbildstabiliseringen kompenserar vinkel- och förskjutningsrörelser med inbyggd teknik i objektivet, något som är särskilt användbart för makrofotografering där kameraskakningar märks och ger oönskad suddighet.

Med bekväm inbyggd Macro Lite för flexibla ljussättningsalternativ kan fotografen alternera mellan två belysningar från varsin sida på objektivet, eller använda båda alternativen samtidigt. Belysningsstyrkan justeras med en knapptryckning, förstärker objektets fina detaljer, skapar kreativa skuggor med djup och struktur, samtidigt som färg och detaljer framhävs. Inbyggd Macro Lite gör det enkelt att ta ett vackert belyst makrofoto och lägga in det på Instagram utan att någon redigering behövs.

För flexibel tagning med naturligt ljus eller extern blixt har motljusskyddet, som fästs på objektivet, en design för att minimera de skuggor och reflexer som objektivet orsakar på objektet.

Vikten, designen och tekniken i EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM gör att fotograferna kan ta ännu ett steg i sitt konstnärliga skapande. Med f/2,8 och 7-bladig cirkelformad bländare skapas en attraktiv bakgrundsslöja, fotots oskarpa delar återges mjukt och objektet separeras från omgivningen. Ett perfekt sätt att rikta betraktarens uppmärksamhet mot detaljerna och att skapa enastående porträtt. Super Spectra-beläggning minimerar reflexer och ljusslöjor och bibehåller kontrast och färg.

Stegmotorns tysta fokusering är mycket fördelaktig för filmmakare som inte vill störa med distraherande ljud och den smidiga fokusväxlingen skapar effekter med biokänsla.

EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM är ett flexibelt, kompakt och lätt objektiv för uppseendeväckande makrofotografering. Det kan användas inom många olika områden, till exempel porträtt, gatubilder och vardagsfotografering – av alla som vill berätta sin alldeles egen historia.

Viktiga egenskaper för Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM:

• Makroobjektiv med inbyggd Macro Lite
  • Naturlig 1:1-förstoring
  • Närmsta arbetsavstånd 30 mm
  • Jämn, nästan tyst fokusering
  • Optisk bildstabilisator med Hybrid IS
  • 7-bladig cirkelformad bländare producerar jämn bakgrundsslöja (bokeh)
  • Antireflexbehandling
  • Unik objektivdesign med makrofotografering i åtanke

Rekommenderat pris:
EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM, 4350 kr inkl. moms (3480 kr exkl. moms)

* exklusive EOS 10D, D30, D60