Reparationsprocess
Priser, process och formulär för reparation. Läs vår reparationsprocess innan du skickar in produkten för reparation.
Vårt mål är att ge dig den bästa och mest effektiva servicen när du behöver hjälp med reparation och service. Därför har vi nyligen påbörjat ett program för att modernisera och införa nya förstklassiga system hos våra professionella Canon-serviceverkstäder/Canon-fabriksserviceverkstäder.
Under den tid som omläggningen pågår kan våra svars- och leveranstider bli längre än vanligt. Vi rekommenderar att du väntar med att skicka in din produkt under övergångsperioden om det inte är brådskande.
Vi strävar efter att hantera service- och reparationsärenden så snart som möjligt och tackar för din flexibilitet och ditt tålamod under den här övergången.
Besök gärna den här sidan fortlöpande för att få mer information. Vi uppskattar verkligen din förståelse och ditt samarbete under övergångsperioden. Vår ambition är att göra den här processen så smidig som möjligt.
Om du behöver brådskande support eller information om ditt ärende så finns vårt supportteam alltid tillgängligt, kontakta oss gärna.
Canon Professional Service Center (PSC) ägs av Canon. Som tillverkare av Canon-produkter vill vi att våra kunder ska få bästa möjliga kundservice och support.
Canon PSC har välutbildade tekniker, de senaste verktygen och en toppmodern verkstad. Allt är förberett för att vi ska kunna erbjuda våra kunder ett brett utbud av tjänster för hela Canons produktsortiment.
Beroende på om du är företag eller konsument kan du boka reparation av din produkt enligt följande:
Om du är konsument:
Om din kommersiella garantiperiod från Canon har gått ut eller om felet inte omfattas av den, erbjuder vi ett antal betalbara reparationsalternativ (antingen reparation till fast pris, maxpris eller kostnadsförslag) beroende på produkten.
Alla våra betalbara reparationsalternativ omfattas av våra villkor för service och reparation.
Priser, process och formulär för reparation. Läs vår reparationsprocess innan du skickar in produkten för reparation.
Se till att din utrustning alltid fungerar med våra tjänster för produktvård - bland annat rengöring, kontroll och justeringar.
Förbättra prestandan hos utvalda Canon EOS-, Cinema EOS- och XA/XF-kameror så att du kan förmedla ännu mer levande stories som fångar mottagaren.
Om du har bråttom erbjuder vi sensorrengöring medan du väntar och service med snabbare leveranstider.
Läs mer om Canons återvinningsprogram för bläckpatroner, som ger dig ett kostnadsfritt, enkelt och miljömedvetet sätt att återvinna dina tomma bläckpatroner från Canon.
Canon Professional Service Center hanterar ett brett utbud av Canon-produkter, bland annat följande:
Observera att vi kanske inte erbjuder alla tjänster för vissa produkter, till exempel om det inte längre finns reservdelar till dem.
Besöksadress: Krokslätts Fabriker 16, 431 37 Mölndal – Vägbeskrivning
Tel: +46 8 519 923 69
Mail: psc.service@canon.se
Måndag till torsdag: | 09.00 - 16.00 |
Fredag: | 09.00 - 15.00 |
Läs våra villkor för service och reparation innan du skickar in produkten till ett Canon Professional Service Center.
Kontakta oss om du behöver support via telefon eller e-post
Registrera din produkt och hantera ditt Canon-ID-konto
Hitta ett reparatiosnscenter och annan användbar information om vår reparationsprocess