Integrerade kampanjer blir enkelt när Canon lanserar samarbete med Bitstream

Canons erbjudande mot grafisk bransch stärks genom ett europeiskt samarbete med företaget Bitstream som tillverkar mjukvarorna Pageflex Persona och Pageflex Storefront. Med Canons imagePRESS-maskiner och Pageflex-produkterna blir det enkelt för trycksaksproducenter att skapa integrerade kampanjer med variabeldata över flera olika medietyper – tryck, webb och e-post.

Bitstream Inc. är ledande inom variabeldatapublicering och web-to-print-lösningar genom sin produktserie Pageflex. Genom det nya avtalet med Bitstream stärks Canons erbjudande inom variabeldata. Samarbetet ger användare av Canons digitala produktionsmaskiner, såsom flaggskeppet imagePRESS C7000VP, möjlighet att ge sina kunder kraftfull anpassad kommunikation genom variabeldata, web-to-print och marknadskampanjer över flera medieformer såsom personaliserade URLer, mikrosajter och e-post i HTML-format.

Bitstream, som har utvecklat variabeldatamjukvara i tio år, är nu en Alliance Partner inom Canons Workflow Program. Avtalet innebär att Canons kunder i Europa har tillgång till Bitstreams Pageflex-produkter. Dessa inkluderar Pageflex Persona – den enda desktopapplikationen för variabeldata som kan generera variabeldatamaterial i både trycksaks- och HTML-format, samt Pageflex Storefront - en prisbelönt, anpassningsbar och varumärkesanpassad webbportal där kunder enkelt kan beställa personaliserade trycksaker.

Trycksaken står inte längre för sig själv – vi och våra grafiska kunder ser en ökande efterfrågan på kampanjer som spänner över flera olika medietyper. Bitstreams Pageflex är därför ett välkommet tillskott till Canon Workflow Program eftersom det ger våra imagePRESS-kunder möjligheten att erbjuda integrerade marknadskampanjer som ger ett bättre resultat. "Return on investment" är det absolut viktigaste för en marknadschef. Eftersom personalisering ökar svarsfrekvensen med minst 20 procent och den övergripande intäkten med närmare en fjärdedel, så blir det naturligtvis ett attraktivt koncept, säger Martin Elofsson, produktchef för lösningar för grafisk bransch på Canon Svenska AB.

Bitstreams VD Anna Chagnon kommenterar samarbetet:
- Avtalet med Canon Europa ger oss möjligheten att öka våra marknadsandelar i Europa. imagePRESS-produkterna ger enastående bildkvalitet och är därför perfekt anpassade för att skapa avancerade personaliserade trycksakskampanjer. Eftersom Pageflex-produkterna också gör det möjligt att addera andra element till en kampanj – personaliserade URLer, mikrosajter och HTML-epostmeddelanden – kan trycksaksspecialister enkelt bli experter på multimediakommunikation. Vi är väldigt glada över att bli en partner till Canon Europa och ser fram emot att skapa starka relationer med deras kunder.

Canon Workflow Program inkluderar allianser och partnerskap med ett antal tillverkare av ledande lösningar inklusive Objectif Lune, DirectSmile, EFI och X-Rite. Programmet inkluderar också exklusiva mjukvarulösningar såsom JDF-kompatibel arbetsflödesmjukvara, iW PrePress Manager (iWPPM), som utvecklades under tre år och innehåller totalt 82 patent samt NT-wares flödeslösning uniFLOW Output Manager.

 
 
 
 
För ytterligare information, kontakta:
Martin Elofsson, produktchef för lösningar för grafisk industri
Canon Svenska AB
Direkt: 08-744 85 05
E-post: martin.elofsson@canon.se

Helen Iwefors
Pressansvarig
Canon Svenska AB
Tel: 08-744 85 30, mobil 073-978 85 30
E-post: helen.iwefors@canon.se 
 

Företaget Canon

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2000 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 115 000 anställda – varav drygt 15 000 i Europa – och omsätter cirka 223 miljarder kronor. Ca 8,3 % av omsättningen år 2007 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt. Canon arbetar globalt med miljöfrågorna och är certifierad enligt ISO14001:2004. Rankades som det mest miljövänliga företaget 2007 av den ideella miljöorganisationen Climate Counts i USA.

spacer
					image