Pålitliga färgutskrifter för kontoret med nya kompakta iRC2380i

iRC2380i är Canons nya instegsmodell i copyprinterfamiljen och ger små och medelstora företag möjlighet att bekvämt och säkert skriva ut, skanna och skicka dokument i företagets nätverk. Skrivaren har en kompakt design vilket gör att den får plats även på det lilla kontoret.

iRC2380i är en kostnadseffektiv multifunktionsskrivare anpassad för små och medelstora företag samt arbetsgrupper som regelbundet skriver ut dokument i färg. Modellen är enkel att installera i företagets nätverk och har också trådlös nätverkskoppling som tillval, vilket gör att copyprintern kan placeras vart som helst på kontoret. Med dess kompakta design ger iRC2380i möjlighet att utnyttja kontorets utrymme på bästa möjliga sätt.

- Canon har identifierat att det finns många mindre företag som regelbundet skriver ut i färg och som är i behov av en kompakt multifunktionsskrivare. iRC2380i är konkurrenskraftigt prissatt och möter småföretagares och arbetsgruppers krav på pålitliga och kostnadseffektiva färgutskrifter. Vi satsar hårt på att erbjuda en bred portfölj av copyprinters som möter alla de skiftande utskriftsbehov som företag har idag, säger Christoffer Bohrn, produktchef för Office Print på Canon Svenska.

Den nya copyprintern producerar pålitliga och högkvalitativa färgutskrifter och utnyttjar Canons senaste teknik. iRC2380i skriver ut upp till 23 sidor per minut i både färg och svartvitt. Modellen kommer med funktionen iSend som standard, vilket gör att dokument enkelt kan skannas och distribueras elektroniskt till flera destinationer.

Små företag och arbetsgrupper blir mer och mer medvetna om vikten av datasäkerhet, särskilt de som verkar inom områden som juridik, myndigheter, utbildning och finanssektorn. iRC2380i erbjuder därför viktiga säkerhetsegenskaper såsom datakryptering, lösenordsskydd och radering av hårddisken som standard, vilket skyddar företagens känsliga dokument.

Canon iRC2380i finns tillgänglig i Sverige från och med nu till ett rekommenderat pris av 60 000 kr exklusive moms.

Högupplösta bilder hittar du på http://ww2.canon.se/web/fg.nsf

Christoffer Bohrn, Produktchef Office Print
E-post: christoffer.bohrn@canon.se

Helen Iwefors
Tel: 08-744 85 30, mobil 073-978 85 30
E-post: helen.iwefors@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2000 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 115 000 anställda – varav drygt 15 000 i Europa – och omsätter cirka 223 miljarder kronor. Ca 8,3 % av omsättningen år 2007 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt. Canon arbetar globalt med miljöfrågorna och är certifierad enligt ISO14001:2004. Rankades som det mest miljövänliga företaget 2007 av den ideella miljöorganisationen Climate Counts i USA.