PPC Copyprint och Canon blir partners

2010.06.23 PPC Copyprint i Göteborg blir partner med Canon. PPC utökar därmed sitt erbjudande och Canon får en stabil extern partner på västkusten.

Canon satsar på att knyta nya partnerskap med fristående aktörer. Turen har nu kommit till västkustpärlan Göteborg där Canon och PPC funnit varandra.

– PPC är ett stabilt och respekterat företag inom dokumenthanteringsbranschen på västkusten och är en erkänt duktig leverantör av utskriftslösningar, säger Roger Tofft, partneransvarig på Canon Svenska AB. Dessutom är de väl etablerade i regionen. Vi på Canon är väldigt glada att få in dem i vår familj av återförsäljare och ser detta som ett bra komplement till vårt kompetenta Canon Business Center i Göteborg.

PPC är ett familjeföretag baserat i Göteborg som grundades 1984 av tvillingarna Mats och Claes Holmqvist. Företaget är leverantör av flera olika skrivarmärken och erbjuder utskriftslösningar anpassade efter kundens behov.

– Vi på PPC har en lång erfarenhet från branschen, säger Mats Holmqvist, VD. Våra kunder består till största delen av små till medelstora företag och intresseorganisationer som vill ha hjälp med sina utskriftslösningar. Canon är ett starkt varumärke där expertis och utbildning ses som en naturlig och självskriven del av partnerskapet. Det ger oss som partner oerhört mycket och vi kommer att kunna erbjuda våra kunder ett ännu större spann av kvalitetsprodukter och kundnytta.

Partnerskapet innebär att PPC inkluderar Canons utskrifts- och dokumenthanteringslösningar samt storformatskrivare i sitt produktsortiment. Mats Holmqvist fortsätter:

– Upplägget med Canon kommer att innebära trygghet och stabilitet för alla parter, såväl för Canon som för PPC och våra kunder. Vid supportärenden kommer vi att samarbeta med Canons lokala Business Center i Göteborg, samtidigt som allt kommer att administreras av oss på PPC. Detta gör att kunderna bara behöver ha en kontaktpunkt, vilket känns som en bra lösning för alla inblandade.

Samarbetet mellan Canon och PPC inleds i juni 2010. Inom ramen för partnerskapet kommer Canon att utbilda PPC kring Canons produkter och lösningar.

För mer information, kontakta:
Roger Tofft, Partneransvarig
E-post: roger.tofft@canon.se

Helen Iwefors Häggblom, Pressansvarig
E-post: helen.iwefors-haggblom@canon.se

Mats Holmqvist, grundare och VD
PPC Copyprint AB
E-post: mats@ppc.eu

Claes Holmqvist, grundare samt säljansvarig
PPC Copyprint AB
E-post: claes@ppc.eu

Om företaget Canon