Canon Business Center Trollhättan/Uddevalla förvärvar ProCopy

Canon Business Center Trollhättan/Uddevalla utökar verksamheten genom att förvärva ProCopy. Förvärvet är en del av Canons tillväxtstrategi på den svenska marknaden. ProCopy har idag har ca 320 kunder och en omsättning på drygt 6 miljoner kr. För ProCopys kunder innebär förvärvet bland annat att de får tillgång till Canon Svenskas höga servicegrad.

Vi ser fram emot att få samarbeta med alla nya kunder vi nu har glädjen att få in i vår verksamhet, säger Eric Bowallius, VD för Canon Business Center  Trollhättan/Uddevalla. Genom den här investeringen ökar vi vår närvaro i regionen vilket innebär flera fördelar för kunderna. Den största fördelen för kunden är vår lösningsstrategi, där vi tillsammans med kunden ser över och utvecklar deras lösningar inom dokumenthantering och it-relaterade tjänster. Detta är något som många kunder efterfrågar i takt med växande informationsflöden. Kunderna får dessutom tillgång till vår starka serviceorganisation.

Canon Business Center Trollhättan/Uddevalla var redan tidigare ett framgångsrikt Canon Business Center och förvärvet stärker ytterligare företagets position i regionen. ProCopys ca. 320 kunder införlivas nu i den befintliga verksamheten som Canon Business Center drivit i Trollhättan/Uddevalla sedan många år.

För mer information, kontakta:

Eric Bowallius
VD Canon Business Center Trollhättan/Uddevalla
E-post: eric.bowallius@canon.se

Fredrik Henriksson, PR- & Event Professional
Direkt:  0739 78 86 24
E-post: fredrik.henriksson@canon.se

Om Canon Business Center
Canon är en världsomspännande organisation med stark förankring på lokala marknader, vilket betyder att vi kan möta behov från såväl multinationella företag som små lokala företag. Canon Business Center finns representerat på 30 orter runt om i Sverige är den delen av Canon som arbetar närmast kunden och i nära samarbete med Canon Svenska AB. Kompetent och serviceinriktad personal som ständigt vidareutbildar sig tar hand om allt från behovsanalys och produktförslag till utbildning, service och underhåll.