Canon ställer ut intelligenta lösningar för detaljhandeln på Euroshop

Canon, marknadsledande inom bildteknik, visar idag intelligenta lösningar för detaljhandeln och sina senaste övervakningsvideokameror på Euroshop 2011.

å EuroShop, som nu pågår i Düsseldorf, sätter Canon samman olika lösningar för att ge detaljhandeln mer intressanta, lönsamma och säkra affärer. I Canons monter demonstreras:

-  Canons intelligenta detaljhandelslösning; en helautomatisk lösning som via nätverksanslutna kameror och videoanalysprogram samlar in, bearbetar och rapporterar data om kundernas rörelsemönster i affärsmiljön.

-  En informationslösning för besökare, så att alla som kommer till flygplatser, shoppingcentra och nöjeslokaler kan planera sin resa eller titta på det man är intresserad av på ett interaktivt sätt.

-  Storformatskrivare och programvara för affischer, så att detaljhandeln enkelt kan producera effektfulla affischer, säljmaterial och skyltar. Visning av Canons storformatskrivare Canon imagePROGRAF iPF650 och programmet PosterArtist.

-  Canons serie kompakta handterminaler för höghastighetsinsamling av data, onlinetransaktioner i realtid, trådlös utskrift och enkel kommunikation med back office-system.

-  Lösningar för videoövervakning; en flexibel serie nätverkskameror och hanteringsprogram, inklusive VB-M40. Canons IP-videoövervakning ger bästa bildkvalitet i alla ljus- och väderförhållanden och har inbyggda analysfunktioner för videoinnehållet.

Floris Oranje, affärsutvecklingschef för nätverkskameralösningar på Canon Europe, uttrycker det så här: ”Vi har fört samman det bästa av Canons teknik för att detaljhandeln ska få en mängd smarta lösningar som hjälper till att se vad som händer i lokalerna. Med ett erbjudande som sträcker sig från bildinsamling till dataanalys och utmatning stöder vi våra kunder så att de kan skapa den mest effektiva miljön i sina butiker.”

För mer information, kontakta:
Fredrik Henriksson, PR- & Event Professional
Direkt:  0739 78 86 24