Lönsamma affärer och kunden i fokus

2011.02.08 På Print 2011 satsar Canon på att visa upp lösningar och produkter som skapar affärsnytta. Genom förbättrade arbetsflöden och lösningar inom variabeldata och web-to-print visar Canon hur man kan skapa mer lönsamma affärer och hur man förenklar för slutkunderna.

För tryckerier visas lösningen Canon eBusiness, som är en lokalt svenskutvecklad web-to-print-lösning från Canon. Lösningen gör det enkelt för tryckeriernas kunder att beställa, samtidigt som Canon sköter underhållet. Förutom Canon eBusiness visas även lösningen PrintShop Mail.

- Vi har stor kännedom om våra kunders behov och vill därför visa upp våra produkter och lösningar som förenklar för slutkunderna. Det handlar om att bidra till våra kunders lönsamhet, säger Erik Åkenes, produktchef inom Professional Print.

Produkter på mässan
I montern kommer Canons imagePRESS C6010 visas upp. En färgtryckpress med enastående produktionsmeriter och bildkvalitet. Dessutom visas imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO samt imagePRESS 1110, för snabbtryckerier och interntryckerier som kräver högsta standard.

I montern kommer även två av Canons senaste storformatsskrivare, iPF8300 och iPF9000S att visas upp av Ann Lerjeborn, produktchef för storformatsskrivare. Det är en 44 respektive 60-tums storformatsskrivare med fantastisk utskriftskvalitet och hög produktivitet.

Därutöver finns stationer som bland annat visar arbetsflöde, web-to-print, variabeldata och efterbehandling. I montern finns även en avdelad mingelyta, där man kommer att visa upp Essential Business Builder Program, som är ett exklusivt program för Canons kunder. I programmet ges rådgivning och verktyg i syfte att göra kunderna ännu mer framgångsrika.

Canons montergranne på mässan är Océ, som i sin monter bland annat visar Canons imagePRESS C7010 VP. Läs mer om Canons och Océs samarbete här.

Utöver detta visar även AGFA upp Canons imagePRESS C1+ och Heidelberg visar Canons iPF 6350.

Erik Åkenes, Produktchef inom Professional Print
Direkt: 08 744 85 82