Ny VD på Canon Business Center i Karlstad

Efter 17 år inom Canon blir Paul Lacopie VD för Canon Business Center i Karlstad. Hans fokus är att utveckla verksamheten och bygga starkare relationer medföretagen i regionen. Paul Lacopie har sedan tidigare gedigen erfarenhet från flera olika roller inom försäljning och affärsutveckling på Canon.

På Canon Business Center i Karlstad hanteras allt från behovsanalys och förslag på lösningar för effektivare dokumenthantering hos lokala företag, till utbildning, service och underhåll av Canons lösningar och tjänster. Från och med den 1 januari är Paul Lacopie VD och övergripande ansvarig för verksamheten.

–  Paul Lacopie har lång erfarenhet från både operativt och strategiskt försäljningsarbete på Canon, säger Mikael Brittberg, chef för partnerkanalen på Canon Svenska AB. Jag är övertygad om att han kommer att tillföra mycket till de företag i regionen som eftersträvar en enklare och effektivare vardag.

Paul Lacopie kommer att lägga stort fokus på att utveckla verksamheten och relationerna med företagen i regionen. Ett led i detta arbete är att utöka organisationen. I början av året förstärks därför Karlstad-teamet med två tekniker och tre säljare, som Paul Lacopie har varit med och rekryterat.

– Jag har redan haft glädjen att jobba tillsammans med personalen i Karlstad och de är ett starkt team med stor kompetens, säger Paul Lacopie. Genom att bli fler får vi ännu bättre möjligheter att stärka serviceorganisationen och jobba närmare våra kunder. Vår ambition är att gå från 12 till 20 anställda under 2012.
Sin Canon-karriär inledde Paul Lacopie redan 1994 som säljare gentemot mindre företag och därefter gick han vidare och arbetade med större företag. Sedan dess har han haft många olika tjänster på Canon; bland annat som försäljningschef, affärsutvecklare, sju år som centerchef i Stockholm och även en period i Luleå. Senaste tjänsten var som Business Manager, Direct Sales på Canon Svenska, med ansvar för Canon Svenskas direktförsäljning.

–  Med den positiva erfarenhet jag har från Canons Business Center känns det fantastiskt spännande att få chansen att driva ett center i egen regi, fortsätter Paul Lacopie. Canon har alltid en stark position på marknaden, och Värmland har ett gynnsamt företagsklimat med stark tillväxt. Dessa faktorer bidrar till att jag ser att Canon i Karlstad har stor potential att bli än mer framgångsrikt.

För mer information, kontakta:
Helen Iwefors Häggblom, Kommunikationschef
E-post: helen.iwefors-haggblom@canon.se