Cissi Zimmerman ny chef på Canon Business Center i Jönköping

Cissi Zimmerman tillträdde nyligen tjänsten som chef för Canon Business Center i Jönköping. Centret hanterar allt från behovsanalys och förslag på effektivare system för dokumenthantering till utbildning, service och underhåll av Canons lösningar hos lokala företag.

Det känns väldigt bra att ha Cissi Zimmerman på plats i den här rollen, säger Lasse Svensson, VD Canon Business Center Halmstad, Jönköping och Värnamo. Med sin starka lokala anknytning och erfarenhet från att starta upp och utveckla verksamheter har hon mycket att tillföra Canon.

Jönköpingsprofilen Cissi Zimmerman växte upp i en företagsam familj i Gislaved. Företagande och sport har alltid legat henne varmt om hjärtat, och som ung spelade hon golf på professionell nivå innan hon blev säljare och marknadschef på familjeföretaget Ambjörnsons bil. Senast kommer Cissi Zimmerman från Media Markt i Jönköping, en verksamhet som hon var med och startade upp och därefter spenderade drygt fyra intensiva år som administrativ chef.

–  Tiden på Media Markt var otroligt lärorik men jag längtade tillbaka till att bygga långsiktiga kundrelationer med lokala företag. Jag är jätteglad över möjligheten att få hjälpa företag till en enklare och effektivare vardag genom Canons tjänster och produkter. Det är ett privilegium att få jobba med ett så starkt varumärke. Dessutom är mina erfarenheter av Canon från Media Markt väldigt positiva. Jag upplevde dem som oerhört proffsiga att ha att göra med, säger Cissi Zimmerman.

Förutom försäljning är ett av Cissi Zimmermans stora fokusområden att expandera verksamheten i Jönköping. Just nu är hon i full färd med att rekrytera ytterligare två medarbetare till säljteamet.
Cissi fortsätter:

–   Konkurrensen inom det här området är knivskarp men Canon har imponerat på mig, både lokalt och globalt, med sina starka resurser och passion för affärer. Vi har ett starkt team här i Jönköping med mångårig kompetens och erfarenhet. Det känns jättekul att få vara med och utvidga verksamheten. Mina största utmaningar den närmaste tiden är att driva försäljningen av Canons tjänster och produkter. Jag lägger stor vikt på att stärka relationerna till företag i trakten.

Helen Iwefors Häggblom, Kommunikationschef
E-post: helen.iwefors-haggblom@canon.se