Canon och AV Stumpfl utlovar en ovanlig projiceringsupplevelse på ISE 2015

Canon, marknadsledare inom digital bild, skapar en exceptionell demonstration med sin projektorserie XEED på ISE (Integrated Systems Europe) 2015, i samarbete med AV Stumpfl.

ISE_Canon_Colour_Realism_setup_hd.png

”The Colour Zone” är en av flera zoner i Canons monter på ISE, och visar Canons bredd inom projektorteknik. Montern har180 graders panoramaprojicering, är designad av AV Stumpfl och använder Canons XEED WUX400ST-projektorer. För att matcha det mänskliga ögats periferiseende är den skräddarsydda projektionsskärmen från AV Stumpfl Curve elliptisk. Resultatet blir en oförglömlig panoramaprojicering på cirka 11 x 2 meter. Och för att skapa en ännu större upplevelse sker projicering även på golvet. Ytterligare fyra XEED WUX400ST med kort projektionsavstånd belyser cirka 6 x 4 meters golvyta.

Allt möjliggörs via Canons unika objektivteknik med projektionsförhållande 0,57:1, som skapar en stor projicerad bild från kort avstånd – med minimal distorsion och optimal färg och kontrast. Den projicerade bilden har ingen distorsion i kanterna och gör det enkelt att blanda samman flera projicerade bilder för att uppnå en bildstorlek på totalt cirka 7200 x 1200 pixlar.

Specialfilmat material från bryggeriet Stiegl i Österrike bearbetades av AV Stumpfl och överförs till var och en av de åtta Canon-projektorerna i WUXGA-upplösning via dubbla Wings Engine Stage Quad-mediaservrar. Resultatet blir en gränslös visuell upplevelse i Canons monter.

”För oss på Canon handlar ISE om att inspirera våra kunder så att de kan se vad som är möjligt med vår teknik”, säger Andreas Herrnböck, European Business Development Manager på Canon Europe. ”Vi samarbetar med våra installationspartners för att kunna leverera fantastiska och visuellt engagerande lösningar till olika verksamheter – från layout av enkla kontorspresentationer till installationer som får mässbesökarna att tappa hakan. Den unika kvaliteten som Canons objektivteknik levererar i våra projektorer banar väg för installationer som vi aldrig trott vara möjliga, och nu blir det spännande att kunna demonstrera detta för våra kunder direkt på utställningen.”

Den innovativa projiceringslösningen visas på Canons monter nr 1-F72.

Detaljer för installationen "Colour Realism"

• 8 st Canon XEED WUX400ST projektorer med kort projektionsavstånd, ljusstyrka 4 000 ANSI lumen och WUXGA-upplösning www.canon-europe.com/xeed
  • 1 st elliptisk skärm, 11 x 2 m projicering, cirka 6 x 4 m elliptiskt underlag från AV Stumpfl
  • 2 st Wings Engine Stage Quad-mediaservrar från AV Stumpfl