Canon imagePRESS C600i – produktionsteknik och förstklassig kvalitet för kontor och små eller medelstora företag

Canon utökar imagePRESS-portföljen med modellen imagePRESS C600i. imagePRESS C600i innehåller de bästa och senaste teknikerna och vänder sig till små och medelstora företag som vill ha hög kvalitet samt interntryckerier och kreativa byråer som behöver snabba, kortare serier med förstklassig kvalitet på många olika utskriftsmaterial. Det här är också Canons första produktionsenhet som obehindrat och på ett säkert sätt kan integreras i redan befintliga kontorssystem.

imagePRESS C600i har dessutom ett flertal verktyg för att produktionen i företagsmiljöer och små eller medelstora företag ska bli effektiv och kostnadsbesparande – till exempel optimering av maskinpark och tillgångar, lösningar för utskrift och kontroll samt optimering av dokumentarbetsflöden. Resultatet blir en helt integrerad hantering av trycktjänster.

Hastigheten ligger på 60 sidor per minut och imagePRESS C600i kan hantera många olika underlag, inklusive pappersvikter upp till 300 g/m² och automatisk duplex i medier upp till SRA3. Här öppnas helt nya möjligheter för avancerade presentationer, broschyrer, säljmaterial och internkommunikation – både internt och för extern verksamhet.

Den nya skrivarmekanismen är dessutom helt kompatibel med branschstandarder som PCL och PostScript, liksom med ERP-system från leverantörer som SAP och den stöder också utskrift från Linux-/Unix-system. Via enhetens inbyggda plattformar MEAP och MEAP Web kan lösningar för datainsamling och hantering av dokumentutmatning användas, till exempel uniFLOW. Flera verktyg för enhetshantering och eMaintenance underlättar operatörernas arbete, maximerar effektiviteten och minimerar stilleståndstiden.

Linn Lambert-Kryss, marknadschef på Canon Svenska AB, kommenterar: ”Med lanseringen av imagePRESS C600i har vi nu en unik och kraftfull lösning, som levererar den bästa professionella kvaliteten i sin klass och som flexibelt kan integreras i befintliga kontorssystem. Möjligheten att hantera även tjockt utskriftsmaterial och media med ytstruktur gör det här till en spännande produktionsenhet med allt-i-ett för internavdelningar ochkreativa byråer som vill bredda sina erbjudanden.”

Modellen C600i bygger på imagePRESS-plattformens avancerade tekniker och levererar förstklassigt konsekventa färger, livfulla bilder, förbättrad färgkalibrering och noggrann registrering.

Säljstart för imagePRESS C600i i Europa och Sverige sker 1 mars 2015.

imagePRESS C600i bilder