Canon hjälper företag tackla totalkostnaden för utskrift och lanserar nya serien imageRUNNER ADVANCE C3300

Canon presenterar sitt nya flaggskepp inom multifunktionella A3-färgenheter – imageRUNNER ADVANCE C3320, C3320i, C3325i och C3330i. Den nya serien kombinerar Canons prisbelönta och smarta multifunktionella plattform med förbättrad dokumenthantering och ny skrivarmekanism. Resultatet blir lägre kostnad för dokument i arbetsintensiva miljöer.

Erik Strandskog, produktchef för affärslösningar för kontor på Canon Svenska AB, kommenterar: ”Undersökningar visar att 90 % av totalkostnaden för utskrift och dokument faktiskt handlar om utskriftshantering och administration (15 %), om dokumentproduktion (25 %) och om behandling (50 %) – inte om kostnad för någon enhet eller för förbrukningsartiklar.* Canon ser detta som den bästa chansen att nå en riktigt effektiv verksamhet. Vi har arbetat fram den nya serien just med tanke på dessa utmaningar – via flexibla arbetsflöden för dokumentinsamling, enkel publicering och konsekvent, effektiv hantering.”

Effektiva dokumentarbetsflöden
Det stora anpassningsbara pekskärmsgränssnittet tillsammans med den intuitiva hanteringen av imageRUNNER ADVANCE gör arbetsflödena snabbare och ger en konsekvent användarupplevelse. Användare kan snabbt scanna till olika destinationer och omvandla dokument till många olika format, inklusive Office Open XML PPT och Word. Stöd för mobilt arbete, till exempel utskrift från mobiltelefoner liksom scanning till molntjänster, säkerställer produktivitet på resande fot. Dynamisk utskrift och arbetsflöden för dokumentinsamling hanteras via de smarta applikationsplattformarna MEAP och MEAP Web, som enkelt integreras i befintliga IT-miljöer för att optimera helhetsprocesserna.

Enkel, högkvalitativ intern publicering
Dokument med professionellt utseende, inklusive häften, kan produceras automatiskt och internt och Canons nya bildteknik V² (Vivid & Vibrant) levererar imponerande färger som särskiljer sig i konkurrensen. En ny och kompakt inre finisher klarar både traditionell häftning och eko-häftning, allt för att minska spill och förenkla återvinning och strimling.

Enkel hantering, enkel administration
Den kostsamma delen för administration och hantering av utskrifter försvinner via automatisk tonerhantering, fjärrdiagnostik och automatisk mätaravläsning. För första gången finns nu inbyggd video som hjälp att minska stilleståndstiden. I större maskinparker kan alla imageRUNNER ADVANCE-modeller hanteras centralt, konfigureras och uppdateras fjärrstyrt på ett konsekvent och effektivt sätt.

Större säkerhet
De nya multifunktionsenheterna har skalbar säkerhet, inklusive standardfunktioner som säker radering och användarbaserade restriktioner, liksom rapportering via Canons prisbelönta Universal Login Manager (ULM). För att uppfylla behoven i mer krävande miljöer ger Canons avancerade program uniFLOW ytterligare säkerhetskontroll, till exempel funktionen My Print Anywhere och alternativet DLP som förhindrar dataförlust i utskrifter, kopior och scannat material.

De nya enheterna är Energy Star-certifierade och förbrukar mindre än 1 W i viloläge – bland de lägsta TEC-värdena för kontorsutrustningar.

”Med de här fyra kompakta A3-modellerna som tillskott kan Canon nu erbjuda de bästa lösningarna för alla olika kontorsmiljöer, med en komplett och konsekvent serie A4- och A3-enheter för svartvitt och för färg”, avslutar Erik Strandskog.

imageRUNNER ADVANCE 3300-serien – viktiga egenskaper:

• Färg och svartvitt med 20/25 och 30 sid/min (C3320, C3320i/C3325i/C3330i)
  • Anpassnings- och vinklingsbar 17,8 cm WVGA-färgpekskärm
  • Kapacitet upp till 2 300 ark och flexibel mediahantering
  • Smarta processer för dokumentinsamling och hantering
  • Avancerade säkerhetsalternativ
  • Enkel hantering av enhet och maskinpark
  • Lätt att byta förbrukningsartiklar
  • Låg energiförbrukning

* Bearbetat från undersökning av ALL Associates Group, Inc 2012

Serien imageRUNNER ADVANCE C3300 kommer att finns tillgänglig runt om i Europa från juni 2015.

imageRUNNER ADVANCE C3320 bilder
imageRUNNER ADVANCE C3320i bilder