Canon lanserar två nya imagePROGRAF storformatskrivare med fem färger

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar två nya imagePROGRAF skrivare för tryckeriverksamheter och interntryckerier som behöver effektiva och lättanvända lösningar för CAD och grafiska applikationer.

iPF770 FSL wPAPER

imagePROGRAF iPF670 (24” / 610mm) och imagePROGRAF iPF770 (36” / 914mm) har högre hastigheter, förbättrad bläckhantering och bildbearbetningen är både snabbare och pålitligare.  Båda modellerna skriver ut en bild motsvarande A1-format på 28 sekunder i det snabbaste produktionsläget, och stöd för HP GL/2 och HP-RTL ger en mer flexibel och pålitlig hantering av CAD-filer.  iPF770 finns också som multifunktionsenhet, med tillval som storformatscanner och en tillsatspekskärm på 22 tum.

Nya bläck ger utökat färgomfång, speciellt för att skriva ut kraftig röd färg och ge tydligare CAD-ritningar och skyltmaterial för inomhusbruk.  En tätare, skarpare svart färg uppnås via två behållare med svart pigmentbaserat bläck, som ett tillägg till de färgämnesbaserade standardbläcken – något som gör det enklare att sätta märken på CAD-konstverk utan att fläcka ner utskriften.  Bläckbehållarna kan bytas eller fyllas på under körning – inget bläckslöseri och inget pappersspill.

Andra nya funktioner ger ett förbättrat arbetsflöde både före och efter utskriften.  Programvara för redovisning underlättar hantering av kostnader och marginaler för mindre företag.  En utskriftsfunktion för Apple iPad innebär att mobila användare kan se och skriva ut filer direkt från sina mobila enheter – särskilt användbart för byggplatser och andra konstruktionsscenarier.  Ny design för stativet underlättar växling mellan utmatning i korg eller som flatbäddsbunt.

”Canons imagePROGRAF-serie är världskänd för sin kvalitet och pålitlighet”, säger Matteus Celinski, produktchef för storformatskrivare på Canon Svenska AB.  ”Vi har lyssnat på våra kunder för att inse affärsbehoven och satsningen på imagePROGRAF-serien ger nu stöd för dessa behov.  Canon imagePROGRAF iPF670 och iPF770 är idealiska storformatskrivare för växande verksamheter som behöver CAD-utskrifter i standardvolymer eller utskrift av säljmaterial för inomhusbruk.  Med enkelt underhåll, flexibel filhantering och omfattande kompatibilitet för arbetsflödet är skrivarna perfekta för tryckerier eller interntryckerier inom arkitektur, byggnads- och ingenjörskonst.”

Modellerna kan beställas från februari 2015.

imagePROGRAF iPF670 bilder
imagePROGRAF iPF770 bilder