Canons MAXIFY bläckstråleskrivare för företag tilldelas den prestigefyllda internationella designutmärkelsen Red Dot Award

Canon, marknadsledare inom digital bild, meddelar att bläckstråleskrivarna och allt-i-ett-enheterna MAXIFY MB5350 och MB5050 har fått utmärkelsen ”Red Dot Design Award for Product Design 2015” från Design Zentrum Nordrhein Westfalen i Essen, Tyskland.

MAXIFY printer Red Dot Design Award

Den världskända utmärkelsen för produktdesign delas ut för ledande tekniska innovationer inom allt från möbler till bilar. Juryn består av 38 mycket erfarna designproffs, och i år fanns bland andra modedesignern David Andersen, möbeldesignern och professorn Werner Aisslinger samt modeikonen och Dato’-professorn Jimmy Choo OBE med.

Canon MAXIFY MB5350 och MB5050 lanserades 2014 i en serie nya multifunktionella bläckstråleskrivare avsedda som stöd för växande verksamheter. Enheterna använder en unik kombination av skrivhuvud och pappersmatningssystem, speciellt framtaget för MAXIFY-serien. Resultatet blir hög hastighet och extra pålitlighet i en kompakt design, som är både elegant och symmetrisk, visuellt tilltalande och ergonomisk.

Alla produkter som fått utmärkelsen i år – alltså även Canon MAXIFY MB5350 och MB5050 – visas på en specialutställning i Red Dot Design Museum i Essen, Tyskland, under tiden 30 juni till 26 juli 2015.

MAXIFY MB5050 bilder
MAXIFY MB5350 bilder