Canon flyttar in hos Rezidors hotell
Canon har tecknat avtal med internationella Rezidor Hotel Group. Avtalet omfattar en helhetslösning med Managed Print Services och Canon kommer att kommer att leverera denna lösning till hotell över hela Europa.

Stockholm- 29 januari 2015- Canon, marknadsledande inom informations-och dokumenthantering, har tecknat ett avtal med internationella Rezidor Hotel Group. Rezidor är ägare av flera framstående hotellkedjor som bland annat Radisson Blu, Park Inn, Quorvus och Radisson Red och de har idag 430 hotell i 69 länder.

Avtalat omfattar Managed Print Services och Canon kommer att implementera cirka 1000 maskiner till över 430 hotell i Europa. Canons tjänster som UniFLOW ger en fullständig översikt över samtliga utskrifter och gör det enkelt att kunna hantera utskrifter och dokument, även via mobila enheter. uniFLOW kommer även att bidra till att reducera Rezidors totala utskriftsvolymer och på så sätt spara både pengar samt bidra positivt i Rezidors målmedvetna miljöarbete Avtalet är tecknat med Rezidors huvudkontor i Bryssel och gäller i 3 år.

– Hotellbranschen är väldigt dokumentintensiv och vi har sett över de behov och utmaningar vi står inför. Vid upphandlingen har det visats sig att Canons tjänster och genomgående miljötänk har passat oss väldigt väl efter de krav vi ställt. Vi kommer att kunna undvika onödiga utskrifter som sparar på miljön samtidigt som vi kan effektivisera vårt eget arbete med tidsbesparingar och ökad produktivitet, säger Louise Gustafsson, Regional Purchasing Manager Sweden på Rezidor.

Canon kommer också att leverera audittjänster samt en egen Client Service Manager som kommer att sköta övergripande löpande rapportering och uppföljning. Införandet av en ny printpolicy kommer att även att ge stora besparingsmöjligheter både vad gäller kostnader och miljöpåverkan.

– Vi på Canon är mycket glada över att Rezidor har valt oss som leverantör för deras printlösning. Rezidor har flera välkända hotellkedjor världen över och vi ser fram emot att få vara en del av att effektivisera arbetet och minska miljöpåverkan hos dem, säger Magnus Molander, Försäljningsdirektör, Canon.

Pressarkiv