Canon lanserar två nya Océ ColorWave storformatskrivare för flexibel grafisk verksamhet

Canon presenterar två nya högpresterande färgsystem, både som enbart skrivare och som multifunktion. Océ ColorWave 500 inriktar sig på arbetsgrupper och Océ ColorWave 700 är framtagen för bredare grafiska tillämpningar.

CW700 6Roll Scanner LEFT

Skrivarna är ett utmärkt val för tryckerier, interntryckerier, arbetsgrupper på plats eller fjärranslutna, som är i behov av högkvalitativa utskrifter på rullmatade media – utskrifter som torkar direkt och är vattenbeständiga.  Båda skrivarna använder den senaste versionen av tekniken Océ CrystalPoint, för tonerutskrift i hög hastighet, utmärkt vidhäftning på standard- och specialunderlag, högre utskriftskvalitet och smidig påfyllning.

Océ ColorWave 500 fokuserar på CAD-, GIS- och produktionstillämpningar inom branscher som tillverkning, arkitektur, konstruktion, design och reprografi. Systemet har skyddad anslutning till molnet och inbyggd Windows 8-styrenhet, som passar perfekt för myndighets- och företagsmiljöer med ett stort antal användare.  Som extra datasäkerhet finns också ett alternativ med löstagbara dubbla hårddiskar.  Modellen Océ ColorWave 700 vänder sig till verksamheter med större utskriftsvolymer, till exempel leverantörer av reprografi, skyltar och presentationer samt interntryckerier inom branscher som detaljhandel, besöksnäring, demo-/skyltmaterial, utbildning och myndigheter.  Med sina unika funktioner är den en mycket kompetent allround-enhet för grafisk verksamhet med innovation som ledord.  Océ ColorWave 700 har förstärkt mediahanteringsmöjligheterna med en  optimeringsprocess för vanliga media. Systemet klarar mediatjocklekar upp till 0,8 mm, något som innebär att mängder av grafiska tillämpningar kan användas, till exempel utskrift på kanvas, tapeter och banderoller.

Båda skrivarna kan integreras med molntjänster, hanterar flera användare, har skyddat arbetsflöde, inbyggd scanner som tillval samt många olika integrerade utmatningsalternativ.  Upp till sex olika mediarullar ryms samtidigt. Man kan alltså hantera flera jobb utan att behöva ta ur och sätta i rullar mellan jobben.  Dubbla hårddiskar och snabba processorer ger snabb filhantering, och automatisk avkänning av media och underhåll av bildenheten höjer utskriftskvaliteten och minskar behovet av service.  Den här flexibiliteten, det lättanvända gränssnittet, hög upplösning och hastighet, gör verksamheterna mer kreativa och ger dem möjlighet att utöka sina produkter och tjänster inom nya och lönsamma områden.

”Canon har utvecklat Océ ColorWave 500 och 700 så att olika verksamheter kan få riktigt framgångsrika arbetsflöden”, säger Matteus Celinski, produktchef för storformatskrivare på Canon Svenska AB.  ”Båda skrivarna bygger på filosofin 'högsta möjliga produktivitet på minsta möjliga utrymme' – ett exceptionellt antal kreativa tillämpningar kan alltså produceras med minimal användarutbildning och i nästan vilken verksamhetsmiljö som helst.  Våra kunder använder redan ColorWave-skrivare som centrala arbetsstationer, från utskrift av tekniska ritningar och illustrationer i fyrfärg till storskaliga affischkampanjer.  Modellerna Océ ColorWave 500 och Océ ColorWave 700 stärker seriens framgång och kommer med ännu fler möjligheter, till exempel utskrift av helt personliga tapetvåder.”

Beställningar av Océ ColorWave 500 och Océ ColorWave 700 tas emot från slutet av februari 2015.

Océ ColorWave 700 bilder
Pressarkiv