Canon presenterar ny kostnadseffektivt färglösning för professionella användare

Med färgprintern CLC2620 utvidgar Canon sitt erbjudande för mellanvolymsproduktion på den professionella marknaden. Den nya printern är en komplett enhet för färgproduktion som ger ett imponerande resultat till ett bra pris och innebär en möjlighet för interntryckerier och kopieringsbyråer att utöka sitt kunderbjudande.

Canons nya modell CLC2620 adresserar behoven hos verksamheter som har behov av en prisvärd och utrymmessnål utrustning för professionell produktion av färgdokument. CLC2620 erbjuder företag som interntryckerier och kopieringsbyråer tillgång till bland annat enkel användning, snabb färgproduktion och avancerade alternativ för professionell efterbehandling.

– Den digitala tekniken innebär mer flexibilitet och större möjlighet för branschen att erbjuda fler tjänster, vilket i sin tur genererar mer intäkter. Med nya CLC2620 kan våra kunder omedelbart skapa produktioner med professionell färg till en låg investeringskostnad, säger Kenneth Oxenstrand, Produktchef för Professional Print, Canon Svenska AB.

CLC2620 är ett komplett system som inkluderar avancerade alternativ för efterbehandling. Användaren har möjlighet att framställa häften och broschyrer med professionellt slutresultat på många olika utskriftsmedia. Med färgservern ColorPASS blir CLC2620 dessutom ett lätthanterligt, flexibelt och noggrant kommunikationsnav i nätverket, med funktioner för jobbhantering, arbetsflöden och färg.

CLC2620 finns tillgänglig från februari 2005.
Kenneth Oxenstrand
Produktchef för Professional Print