Ny generation svart-vita produktionsskrivare ger högkvalitativa utskrifter och unika efterbehandlingsmöjligheter

För kopieringsbyråer och interntryckerier med högt produktionsflöde och höga krav på kvalitet kommer nu en ny mångsidig serie av produkter för svart-vit produktion med avancerad efterbehandling. Dessutom går det att få limbindningsfunktion som tillval, något som inga andra tillverkare erbjuder i det här segmentet.

Nu lanserar Canon en ny serie svart-vita copyprinters för produktionsmiljöer på låg- och mellannivå, till exempel kopieringsbyråer och interntryckerier. iR7086, iR7095 och iR7105 ger en hög bildkvalitet kombinerat med förbättrad pappershantering för både stora och små utskriftsjobb.

För att möta de höga produktionskraven på den professionella marknaden skriver iR7086, iR7095 och iR7105 ut i hastigheter på 86, 95 respektive 105 sidor per sekund. De har också en högre månatlig produktionskapacitet, snabbare behandling av inkommande data och förbättrad dokumenthantering. Den nya serien har också för första gången limbindningsfunktion som tillval, Perfect Binder, vilket Canon är ensamma på marknaden om att erbjuda i det här segmentet.

- De här nya produkterna är riktig flexibla och har skapats för att användarna ska kunna erbjuda ett bredare utbud av tjänster till sina kunder, säger Kenneth Oxenstrand, Product Marketing Manager Professional Print vid Canon Svenska AB. Den inbyggda limbindningsfunktionen ger också ett försprång gentemot andra produkter i den här kategorin, och gör att Canon ytterligare stärker sin marknadsposition.

För att möta de varierande kraven från marknaden, finns ett brett utbud av efterbehandlingsalternativ, inklusive sortering, häftning, falsning, sadelhäftning, omslag och trimning. Det finns också en stacker med en kapacitet på 5000 ark med löstagbar vagn för att enkelt kunna transportera utskrifterna till nästa steg i produktionsprocessen, samt en professionell hålslagsenhet med utbytbara hålslagsverktyg. Som ett resultat av den här moduluppbyggda arkitekturen, kan Canon erbjuda system som är skräddarsydda efter kundens behov och önskemål.

För att säkra optimal produktivitet är produkterna i den nya serien kompatibla med ett antal RIP-servrar för olika miljöer och levereras med Canons dokumenthanteringslösningar för att förenkla arbetsflödet och sänka produktionstiden.

iR7086, iR7095, iR7095P och iR7105 kommer att visas på Ipex-mässan i Birmingham som äger rum den 4-11 april 2006. De kommer att finnas tillgängliga i Sverige från april 2006.

Högupplösta bilder hittar du i bildarkivet.

Kenneth Oxenstrand, Product Marketing Manager Professional Print
E-post: kenneth.oxenstrand@canon.se

Helen Iwefors
Tel: 08-744 85 30, mobil 0739-78 85 30
E-post: helen.iwefors@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2023 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 108 000 anställda – varav drygt 11 000 i Europa – och omsätter cirka 248 miljarder kronor. Ca 8 % av omsättningen år 2005 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt.