Canon lanserar imageFORMULA DR-3010C, sin hittills snabbaste scanner för arbetsgrupper

En ny scanner för arbetsgrupper som scannar upp till 30 sidor per minut i svartvitt och i färg. Den tuffa och tåliga Canon imageFORMULA DR-3010C har en rekommenderad kapacitet på upp till 3 000 dokument per dag. Vanligt förekommande scanningsuppgifter kan förprogrammeras och utföras med en knapptryckning – enkel hantering och höjd produktivitet.

Canon Europa, marknadsledande inom bildteknik, lanserar scannern imageFORMULA. DR-3010C är Canons första scanner i bordsmodell för arbetsgrupper med 30 sidor per minut och Canons snabbaste scanner i den här kategorin. DR-3010C lämpar sig för intensiva, viktiga uppgifter som bearbetning av fakturor och formulär, men lika väl för helt vardagliga scanningsbehov.

Den riktar sig till små och medelstora företag och användarna kan enkelt hämta, arkivera och dela kontorsdokumenten i många olika format. Nio olika uppgifter kan förprogrammeras via den avancerade menyn för jobbverktyg. Dagliga uppgifter, till exempel scanna till e-post, skrivare eller sökbara PDF-filer, utförs med en enkel knapptryckning, sparar värdefull tid och höjer produktiviteten.

Den robusta och pålitliga scannern DR-3010C klarar riktigt krävande arbetsbördor och rekommenderad volym är upp till 3 000 scanningar per dag. Scannern ökar dessutom effektiviteten tack vare sofistikerade bearbetningsfunktioner som bland annat innefattar avkänning av textriktning, format och snedhet, liksom automatisk identifiering av färg som kan minska filens storlek och ge snabbare scanning och bearbetning av affärsdokumenten.

Tillsammans med DR-3010C levereras också ett omfattande programvarupaket, inklusive CapturePerfect, OmniPage, PaperPort och Adobe Acrobat Standard så att användarna kan scanna, arkivera och hantera de scannade dokumenten. Dessutom medlevereras BizCard Reader, som scannar och märker visitkort och skapar en fullständigt sökbar kontaktdatabas.

Erik Strandskog , produktchef Small office och Scanners på Canon Svenska AB, säger: ”Canon har en lång och stark tradition på scannermarknaden och vi engagerar oss för att stärka och bygga vidare på det goda ryktet. Tillskottet DR-3010C i Canons sortiment imageFORMULA belyser tydligt detta och vårt åtagande för att kunna erbjuda en stor scannerportfölj som passar alla företagsbehov. InfoSource förespår att marknaden för snabba dokumentscannrar kommer att växa med mer än 10 procent till år 2012. Canon står väl rustat för att kunna möta de behoven.”

Leveransstart för imageFORMULA DR-3010C är 2008-09-01. Rekommenderat cirkapris är 13.400 inklusive moms (9.900 exkl. moms).

Högupplösta bilder hittar du på http://ww2.canon.se/web/fg.nsf

Erik Strandskog
Produktchef Small Office/Dims
CBS Marketing
Tel : 08-744 86 88, Mobil: 073-978 86 88

Madelene Axelson
Tel: 08-744 85 35, mobil 073-978 85 35
E-post: madelene.axelson@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2000 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 140 000 anställda – varav drygt 15 000 i Europa – och omsätter cirka 223 miljarder kronor. Ca 8,3 % av omsättningen år 2007 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt. Canon arbetar globalt med miljöfrågorna och är certifierad enligt ISO14001:2004. Rankades som det mest miljövänliga företaget 2007 av den ideella miljöorganisationen Climate Counts i USA.