Canon lanserar kompakt A3-skanner

Canon lanserar nu imageFORMULA DR-6030C, en kompakt, energieffektiv och högpresterande A3-skanner för dokumentintensiva kontorsmiljöer.

-   Behovet av att snabbt och enkelt kunna skanna dokument bara ökar, säger Erik Strandskog, produktchef för dokumentskanners på Canon. Vi ser också en decentraliseringstrend på företagen – allt fler behöver en skanner nära till hands för att enkelt kunna digitalisera dokument.

Med en förbättrad skanningshastighet på upp till 80 sidor per minut kan imageFORMULA DR-6030C förbättra produktiviteten inom dokumentintensiva branscher som bank och finans, hälsa och sjukvård, transport och offentlig sektor. Den nya modellen är en av de mest kompakta och energieffektiva A3-skannrarna på marknaden, vilket gör att den passar utmärkt även i mindre kontorsmiljöer.

Den nya dokumentskannern hanterar en mängd olika papperstjocklekar. En särskild pappersmatningsfunktion minimerar risken för stopp och trassel för A3-storlekar, plastkort och dokument som är upp till 3 meter långa.

DR-6030C är också kompatibel med Canons Flatbed Scanner Unit 101, som hanterar oregelbundna dokumentstorlekar och former som böcker och pass.

Olika mjukvarulösningar höjer bildkvaliteten i skanningsjobben. Advanced Text Enhancement II förstärker gråskalan, vilket gör att exempelvis text syns bättre mot mörka bakgrunder. Auto Colour Detection reducerar tiden för skanningsjobbet genom att dels automatiskt skilja på färg och svartvita dokument, dels minska filstorlekar genom att spara slutgiltiga versioner av filer i rätt format. Med CapturePerfect 3.0, Kofax VRS och Adobe Acrobat Standard kan DR-6030C hantera mycket varierande skanningsjobb.
imageFORMULA DR-6030C finns tillgänglig från och med nu till priset 39 995 SEK, exklusive moms.

För mer information, kontakta:
Erik Strandskog, Produktchef för dokumentskanners
E-post: erik.strandskog@canon.se