Canon blir partner med Connect

Stockholm, 22 november 2010 – Canon inleder partnerskap med Connect, som hjälper företag och organisationer att skräddarsy helhetslösningar för dokumenthantering. Partnerskapet är en del av Canons satsning att utveckla samarbeten med fristående aktörer för att kunna tillgodose marknadens allt mer växlande behov.

Canon satsar allt mer på att växa tillsammans med nya partners. Den senaste att ansluta till partnerskaran är Connect, ett företag som arbetar med att bygga upp behovsanpassade dokumenthanteringssystem och IT-lösningar för företag och organisationer i Sverige.

-   Vi på Canon är stolta över att få in en så respekterad och framstående spelare i vår familj av återförsäljare, säger Jesper Hall, säljdirektör för partnerkanalen på Canon Svenska.  Vi ser detta som en naturlig del av vår kanalutveckling, som vrids mer mot IT-relaterade partners. Det är nödvändigt med nya partners för att kunna tillgodose marknadens växlande behov.
Connect grundades på mitten av 1990-talet och ägs idag bland annat av Patrick Olsson Krüger, som är VD för koncernen. Företaget levererar inom affärsområdet dokument, lösningar för digital dokumenthantering och är därtill leverantör av flera olika skrivarmärken. Canon blir dock det första företaget som Connect bildar ett strategiskt partnerskap med.

–    För oss är det viktigt att samarbeta med de bästa spelarna på marknaden för att upprätthålla vår höga standard, säger Patrick Olsson Krüger, VD för Connect-koncernen. Canon ligger långt fram och har ett stort utbud vad gäller digital dokumenthantering, mjukvara och stabila produktlösningar. Connect erbjuder skräddarsydda helhetslösningar för allt som är relaterat till dokument i kontorsmiljöer. Vi vill bara erbjuda lösningar som kan täcka alla aspekter – från ax till limpa. Samarbetet med Canon hjälper oss i det arbetet.

Partnerskapet innebär att Connect inkluderar Canons utskrifts- och dokumenthanteringslösningar i sitt produktsortiment. Samtidigt kommer Connect själva att stå för all service och underhåll av maskiner och mjukvara. Patrick Olsson Krüger på Canon fortsätter:

–   Vi är måna om att samarbetet med Canon ska vara berikande för våra kunder. Kunderna ska kunna känna sig trygga med att ha en och samma kontaktpunkt hela tiden och veta att det är Connect som gäller. Vi har en stab av kunniga mekaniker och servicepersonal som kommer att fortsätta utgöra grundstommen för supporten. Inom ramen för partnerskapet kommer Canon att utbilda Connect i Canons produkter och lösningar.

För mer information, kontakta:

Jesper Hall
Sales Director Partner Channel