Canon erbjuder 3D-utskrifter i Skandinavien efter utökat distributionsavtal med 3D Systems

Stockholm den 22 september 2015 – Canon introducerar nu ett 3D-printserbjudande till kunder i Sverige, Norge och Danmark genom ett utökat distributionsavtal med 3D Systems, ledande global leverantör av 3D utskriftsteknik.

Den här utvecklingen följer på Canons inträde på 3D-utskriftsmarknaden i Storbritannien, Irland, Belgien och Nederländerna tidigare i år och via samma avtal, så att Canon nu kan marknadsföra, sälja och ge support för 3D Systems avancerade 3D-skrivare, inklusive ProJet® 660, 3500-serien, 4500, 6000 och 7000.

Det här partnerskapet ger kunder i de skandinaviska länderna tillgång till 3D Systems avancerade 3D-utskriftsteknik, stöttad av Canons service och support. Kompanjonskapet påvisar Canons pågående strategi för tillväxt i nya teknikområden, som levererar väsentligt mervärde till den stora kundkretsen.

Canon fokuserar på prototyper för snabb produktutveckling och erbjuder 3D skrivare till befintliga kunder inom marknadssektorerna konstruktion, tillverkning och arkitektur.

Anton Strand, nordisk marknadsdirektör  Production Printing Group, säger så här: ”Jag är väldigt nöjd med att vi har utökat vårt avtal med 3D Systems. Det betyder att vi kan öppna nya möjligheter för ännu fler kunder.”

”Genom att matcha 3D Systems omfattande teknikportfölj med Canons kompetens inom försäljning och service kan vi stödja våra kunder fullt ut och hjälpa dem dra nytta av alla fördelar som 3D-utskrift innebär. Vi har fått en fantastisk start i Storbritannien och Irland tidigare i år och ser fram emot att bygga vidare på den framgången.”

”Det är spännande att via Canon utöka vår distribution till Norge, Sverige och Danmark, utifrån vår framgång i Storbritannien och Irland”, säger Michele Marchesan, Vice President och Chief Revenue Officer på 3D Systems. ”Canon är en pålitlig leverantör av branschlösningar med stabil service och support, och det känns spännande att utöka vår avancerade 3D-utskriftsteknik till en bredare kundkrets och till fler användningsområden.”

Den 1 oktober 2015 startar Canon försäljning av skrivare från 3D Systems i Norge, Sverige och Danmark.