Canon presenterar nya och framtida tekniker bakom affärsexpansionen för B2B på Canon EXPO 2015

Canon, marknadsledare inom digital bild, visar sina senaste och framtida B2B-tekniker på Canon EXPO i Paris den 13-15 oktober. Teknikerna som ställs ut ger besökarna inblick i Canons B2B-strategi inom viktiga tillväxtområden – till exempel 3D-utskrift, grafisk verksamhet och nätverkskameror.

expo-banner.jpg

På mässan får besökarna en förhandstitt på Canons kundcentrerade lösningar som riktar in sig på faktiska verksamhetsbehov, till exempel att förbättra arbetsflöden och öka produktiviteten. Alla Canons senaste lösningar visas i form av riktiga arbetsplatser, hur de används av företag idag och vad som blir möjligt i framtiden.

• För oss är Canon EXPO en fantastisk möjlighet att få möta kunder och partners, och visa upp bredden av våra befintliga tekniker. Men också att ge besökarna en inblick i de fantastiska nya lösningar som utvecklas just nu av våra forsknings- och utvecklingsteam runt om i världen, säger Jeppe Frandsen, Canon Europas chef för Production Printing Group. Alla våra nya och framtida tekniker tas fram med kunderna i åtanke och utvecklas för att bemöta specifika branschbehov – allt från att förbättra tillverkningsprocesser till att öka produktiviteten och strömlinjeforma arbetsflöden.

Ett utmärkt exempel på den inriktningen visas på EXPO i zonen PROFESSIONAL PRINT. Där demonstreras Canons engagemang och långsiktiga investeringar för att vara den mest kompetenta och stödjande partnern för kunder inom produktionstryck – genom utveckling av lösningar som gör att kunderna kan anpassa sig efter den ständigt föränderliga och kommersiella flerkanalsvärlden. Canon ser inte längre utskrifter och tryck som en tillverkningsbransch utan som en äkta servicesektor, och har ett nära samarbete med B2B-kunder för att ta fram lösningar som utnyttjar det mesta möjliga av de gemensamma expertkunskaperna. Därför fokuserar Canon på tillväxt av utskriftstillämpningar på många marknader, inklusive förpackningar, boktryck, textilier, inredning och direktreklam och lösningar som togs fram specifikt för dessa behov, till exempel Canons Infinistream, ImageStream 3500 och 2400, ColorWave 910 och VarioPrint i300.

Fler lösningar som visas på Canon EXPO 2015 är:

3D-utskrift
Tillsammans med partnern 3D Systems tar Canon sina första steg in på den nya och lovande 3D-marknaden. På EXPO finns två skrivare från 3D Systems, som visar hur Canon hjälper kunderna genom att hitta innovativa lösningar som ger smart anpassning mellan data, bildinsamling och utmatning.

Mixed Reality
Canons lösning MREAL (Mixed Reality Solution) kombinerar verkliga miljöer med virtuella datorgenererade bilder (CGI). Mixed Reality inriktar sig på tillverkningsindustrins viktigaste utmaningar och efter lanseringen i Japan har Canon redan använt tekniken för att tillverka produktprototyper.

På Canon EXPO presenteras MREAL-systemet i en biltillverkningsmiljö, där besökarna kan testa MREAL och få uppleva tekniken inuti ett bilchassi i full skala.

Canon imagePRESS C10000VP
imagePRESS C10000VP lanseras för EMEA på Canon EXPO och är Canons första digitala färgutskriftsenhet med en kapacitet på 100 sidor per minut. Den sätter nya standarder för bildkvalitet och produktivitet genom tekniska innovationer som ökar kapaciteten, ger pålitlig konsekvent färg, noggrannare registrering och flexibel mediahantering och efterbehandling.

imagePRESS C10000VP vänder sig både till kommersiella och interna utskriftsleverantörer som efterfrågar större produktionsvolymer, utan att behöva kompromissa med kvaliteten. På EXPO visas den i zonen PROFESSIONAL, Print Service Provider, där man demonstrerar hur Canon hjälper sina kunder att omvandla bildbehandlingsteknik till kundmöjligheter.

ColorWave 910
Océ ColorWave 910 lanserades nyligen och är marknadens snabbaste digitala storformatsfärgskrivare, med hastigheter på upp till 1 000 m² per timme. Det här är nästa generations produkt som klarar allt i en enda körning och som levererar produktiva CAD /GIS- och affischutskrifter. Den har två helt inbyggda efterbehandlingsalternativ: en online-mapp och Océs utmatningsbord med två avläggningsfack.

På Canon EXPO visas Canons ColorWave 910 i zonen PROFESSIONAL, Print Service Provider.

PRISMAdirect – ett avancerat system för hantering av arbetsflöden
PRISMAdirect lanseras också för EMEA på EXPO. Det är en fantastiskt skalbar hanteringslösning för interntryckerier som vill strömlinjeforma hela produktionsflödet. PRISMAdirect visas i en cykeltillverkningsmiljö och här kan kunderna se hur arbetsflöden kan förbättras för att få enastående resultat och bibehålla konkurrensövertaget.

XEED 4K500ST – världens minsta och lättaste 4k-projektor
Efter tillkännagivandet i september 2015 blir EXPO det första tillfället för Canon att visa nästa generations 4k-projektor i Europa. Den här LCOS-projektorn kan användas för många olika tillämpningar. Med ljusstyrkan 5 000 lumen visar den filmer och stillbilder med en upplösning på 4096 x 2400 pixlar, och överträffar alltså upplösningen 4096 x 2160 för digital 4k-filmproduktion.

På EXPO stiger besökarna in i en surround-teater, upplever fördelarna med 4k-upplösning och får se kulturellt viktiga platser från hela världen.

i-SENSYS MF729CX – multifunktionell A4-färgskrivare för flexibla arbetsmöjligheter
i-SENSYS MF729Cx lanserades i september 2015 och inriktar sig på de utskrifts- och dokumentutmatningar som mindre arbetsgrupper i större organisationer ställs inför. Nya i SENSYS MF729Cx kommer med fler mobila utskriftsfunktioner, förutom basfunktionerna utskrift, kopiering och scanning.

På Canon EXPO finns skrivaren i zonen WORK, Connecting with Enterprise. Där får besökare se hur Canons tekniker, lösningar och tjänster kan optimeras så att kundernas idéer förs in på marknaden, att tillväxten maximeras och Back office-system optimeras.