Canon har tecknat nytt avtal med Elanders Sverige AB som stärker och effektiviserar sin produktion av manualer och böcker.

Canon har tecknat ett nytt avtal med Elanders. Elanders har sedan mer än 10 år varit en av Canons största kunder både gällande hård- och mjukvaror inom det grafiska området.

- Elanders har nu valt att använda Canon/Océ VarioPrint6320 som sitt första val när det gäller svart/vitt digitaltryck. Detta innebär att man nu har ca 25 sådana installationer runt om i Europa. Då man nu i Sverige väljer att förnya och utöka sin kapacitet har vi fått glädjen att leverera fyra stycken maskiner inklusive online efterbehandling i form av BookletMaker 6300 berättar Ronny Sundquist, Försäljningsdirektör på Canon.

Elanders är sedan tidigare en stor användare av Canons mjukvaror i form av Cosmos, Inspire och Prisma produktion.

- Genom att installera dessa fyra nya produktionslinjer från Canon har vi nu möjlighet att erbjuda kostnadseffektiva lösningar inom digitaltryck. Produktionslinjerna kommer ge ökad flexibilitet, högre hastighet, förbättrad kvalitet och ytterligare automatisering av produktionsflödena. Installationen utökar kapaciteten och ger möjlighet för Elanders att erbjuda mer kompletta helhetslösningar till sina kunder säger Magnus Jönsson, Production Manager, Digital Printing på Elanders.

- Vi på Canon är mycket glada för att vi fått fortsatt förtroende att leverera våra lösningar till Elanders säger Ronny Sundquist.