Canon visar framtidens teknik, lösningar och inriktning för nätverkskameror på EXPO 2015

Canon, marknadsledare inom digital bild, demonstrerar banbrytande NVS-tekniker (network visual solutions) på Canon EXPO 2015 i Paris. De nya teknikerna visar tydligt Canons engagemang inom visuella nätverkslösningar och svarar på samhällets växande behov av övervakning och kontroll, inklusive lösningar som också sträcker sig längre än till säkerhetsmarknaden.

expo-banner.jpg

I Europa visas nu för första gången Canons högkänsliga nätverkskamera med en supertelezoom. Den kraftiga zoomen möjliggör en åtta gånger högre ljusstyrka än för konventionella nätverkskameror med telezoom. Nu kan man tydligt och korrekt övervaka och filma i extremt svagt ljus, utan behov av infraröd bildbehandling.

På EXPO framhåller Canon att NVS är ett nyckelområde för tillväxt under de kommande fem åren. Enbart i EMEA-området uppskattas övervakningsmarknaden närma sig 18 miljarder euro år 2018*, och Canon kommer fortsatt att förstärka sin ledning på den här dynamiska och snabbt växande marknaden.

På Expo visar Canon sin senaste NVS-teknik och lösningar tillsammans med de senaste innovationerna från företagen Axis och Milestone, som båda ingår i Canon Group. Alla tre kommer att demonstrera styrkan i sina respektive erbjudanden, men också berätta hur man genom att arbeta tillsammans kan ge kunderna ännu mer nyutveckling och mervärde i framtiden.

• De nya företagen i Canon Group – Axis och Milestone – kommer att spela huvudroller för att hjälpa till att nå vår globala ambition på övervakningsmarknaden, säger Jacco Leurs, Canon Europe’s Head of Network Visual Solutions. De för med sig stor erfarenhet, kunder, partners, tekniker och lösningar. Den globala investering som Canon gör i NVS förstärker vårt engagemang i den här branschen och ger styrka åt vår forskning och utveckling i det här området under de kommande fem åren, och därutöver.

På EXPO kommer Canon också att – förutom övervakning inom säkerhetsområdet – demonstrera hur NVS kan användas för att driva igenom förbättringar i så olika tillämpningsområden som turistnäring och sport. Mer information om de NVS-tekniker som Canon visar finns på: http://www.canon-europe.com/expo, eller följ @CanonEXPOParis

*Inkluderar säkerhetsutrustning och tjänster, enligt IHS Security Systems Integrations Report – 2015