Canons utvecklingsverktyg knyter ihop skanning med affärssystem

Med nya CapturePerfect Software Developer Kit v1.0 kan utvecklare enkelt integrera Canons skannermjukvara i företags befintliga affärssystem och därigenom öka produktiviteten.

Genom CapturePerfect SDK v1.0 kan programvaruleverantörer integrera sina system med Canons skannermjukvara CapturePerfect och därigenom kunna erbjuda sina kunder en dokumentskanningslösning som är helt integrerad med befintliga system såsom transport-, ekonomi-, patient- eller ärendehanteringssystem. CapturePerfect-plattformen är utvecklad specifikt för Canons DR-skanners, såsom DR-9080C, DR2580C och DR-5010C.
Genom att addera CapturePerfect SDK till den befintliga CapturePerfect-plattformen kan utvecklare exempelvis anpassa skannerapplikationen så att skräddarsydda funktioner kan nås direkt från det befintliga affärssystemets gränssnitt. Dokument kan istället direkt skannas in i befintligt affärssystem, vilket ökar produktiviteten.

- Fler och fler företag inom olika branscher ser fördelarna med att kunna koppla våra skanners till sina befintliga affärssystem. Canon har idag 20 procent av skannermarknaden i Sverige och med CapturePerfect SDK möjliggör vi den integrationen för våra kunder, säger Lars Norén, Produktchef för skanners på Canon Svenska AB.

Pris och tillgänglighet
CapturePerfect SDK v1.0 finns tillgänglig för nedladdning via Canons webbsida www.developers.canon-europa.com nu till en engångs licenskostnad på 300 euro exklusive moms.

Lars Norén, Produktchef för skanners
E-post: lars.noren@canon.se

Helen Iwefors
Tel: 08-744 85 30, mobil 073-978 85 30