Canon Europa och Heidelberg i samarbete

Canon Europa och Heidelberg ingår unikt samarbetsavtal kring Prinect Digital Print Manager. Vilket öppnar upp nya möjligheter för Heidelbergs kunder inom digitaltryck.

Nedan följer pressinformation från det engelska pressmeddelandet.

Canon Europe today announced that it is collaborating with Heidelberger Druckmaschinen AG to develop connectivity between Canon’s imagePRESS C7000VP digital press and Heidelberg’s Prinect Digital Print Manager offering in the European market. The collaboration will focus on creating seamless hybrid offset/digital workflow for commercial printers.

Poised to revolutionise digital printing, Canon’s imagePRESS C7000VP digital press delivers consistent print speed at 70 pages-per-minute (ppm) for A4–sized output in colour, regardless of the weight of the media that combines productivity with a level of quality to complement offset. Prinect Digital Print Manager, part of Heidelberg’s Prinect workflow management system, allows for the integration of print systems, whether offset or digital presses, into a unified workflow, therefore optimising printing processes and systems capabilities.

- Customers will benefit from this collaboration tremendously as our imagePRESS C7000VP is seamlessly integrated into the Prinect workflow, says Masaki Nakaoka, chief executive, Canon Inc. This integration will help to significantly improve overall productivity and workflow efficiencies for users.

- With the integration of Canon’s new imagePRESS C7000VP digital press into the Prinect workflow, Heidelberg will add even more flexibility for printers to integrate their complete production environment, said Dr. Peter Leu, vice president, Product Management, Prinect. In this way, Heidelberg is leading the path integrating print shop processes and thus cutting production costs.

Based on open industry standards using JDF and PDF, the connectivity will allow production data to flow between the imagePRESS C7000VP digital press and Prinect system, giving users the ability to view and better control jobs, manage production costs and optimise system usage.

The connection between the imagePRESS C7000VP digital press and the Prinect Digital Print Manager will take place shortly after imagePRESS C7000VP deliveries commence.

Mats Källqvist
Marknadschef Proffessional Print
08 - 744 85 82, 073-978 85 82
mats.kallqvist@canon.se

Helen Iwefors
E-post: helen.iwefors@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2023 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 108 000 anställda – varav drygt 11 000 i Europa – och omsätter cirka 248 miljarder kronor. Ca 8 % av omsättningen år 2005 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt.