Spara tid och pengar på att omvandla pappersdokument till digitalt format med hjälp av Canon och eCopy

Med två nya produkter från eCopy anpassade för Canons copyprinters blir det enkelt att digitalisera pappersdokument. Digitala arkiv är också ett mer tidseffektivt sätt att lagra, söka och hantera dokument, jämfört med om dokumenten ska administreras och arkiveras i pappersformat.

De två nya produkterna, eCopy ShareScan OP v3.1 och eCopy ScanStation v3.1, skapar enkelt digitala dokument av pappersformat och är kompatibla med fler än 45 mjukvaruapplikationer inklusive Microsoft Exchange/Outlook. Bland funktionerna märks OCR (optical character recognition), bildhantering, skapande av sökbara PDF-filer samt 128-bitars kryptering av filer.

- Genom att samarbeta med eCopy har våra copyprinters fått nya praktiska egenskaper för att hantera och organisera pappersdokument, säger Stefan Wallenholm vid Canon Svenska AB. Resultatet är en enkel och effektiv dokumentlösning för digital lagring, åtkomst och hantering av dokument.

Med hjälp av mjukvaran eCopy ShareScan OP kan pappersdokumenten enkelt integreras i viktiga arbetsprocesser som till exempel rapportering, administration och kundhantering. ShareScan OP fungerar direkt på Canons MEAP-kompatibla (Multifunctional Embedded Application Platform) copyprinters eller via en eCopy ScanStation som kopplas till en Canon copyprinter. eCopy ScanStations är integrerade system med en pekskärm, ett tangentbord och en PC som ansluts till copyprintern.

- Vi ser ett ökande behov från företag av att integrera pappersdokument i det digitala dokumentflödet, säger Joachim Röken, Regionsansvarig Norden vid eCopy. Genom vår mjukvara blir det enkelt att skapa digitala dokument direkt från en Canon copyprinter, vilket ger ett kostnadseffektivt och tidsbesparande alternativ till pappersarkiv.

eCopy ShareScan OP-mjukvaran integreras med copyprintern via en så kallad eCopy Connector. Med eCopy Connectors kan användaren enkelt digitalisera pappersdokument till valda applikationer på snabbare än en minut. Det är också enkelt att administrera exempelvis användarprofiler och mappsystem, både från anslutna datorer i nätverket eller direkt från copyprinterns gränssnitt.

Högupplösta bilder finns på: http://www.ecopy.com/news/040505_ssopv3_pic.htm

Stefan Wallenholm
Solutions Marketing Manager
E-post: stefan.wallenholm@canon.se