Canon tecknar globalt avtal med Handelsbanken

Handelsbanken har valt Canon som global leverantör av utskriftslösningar till samtliga kontor i 23 länder. Canon levererar utskrift som tjänst, där Canon tar ett totalansvar för utskrift, kopiering, scanning och fax.

Canon i Sverige har tecknat ett globalt avtal med Handelsbanken. Avtalet omfattar samtliga cirka 600 kontor i de 23 länder där Svenska Handelsbanken verkar.

–        Vi är oerhört nöjda över att vi fått förtroendet att utveckla Handelsbankens printfunktion och samtidigt i ett partnerskap arbeta för att minska bankens utgifter för utskrifter och dokumenthantering. Vi kunde presentera ett intressant upplägg genom vår nya strategi att leverera printfunktioner som tjänst. Det har inneburit att vi tillsammans med Handelsbanken har skräddarsytt vårt erbjudande så att det exakt stämmer överens med vad de behöver, säger Jouko Tuominen, VD på Canon Svenska AB.

Canon kommer att ha ett totalansvar för att tillhandahålla printfunktioner som tjänst till bankens alla anställda. Samtliga kommer att få tillgång till grundfunktionerna utskrift, kopiering, scanning och fax. Canons administrationsmjukvara uniFLOW Output Manager kommer att implementeras på samtliga kontor, vilket bland annat gör det möjligt för Svenska Handelsbanken att ha en hög kontroll och säkerhet samt kostnadsuppföljning.

Canon har både en stark central organisation, som ansvarar för övergripande frågor och avtal, samt en omfattande lokal förankring genom Canon Business Centers, som kommer att agera daglig kontakt och ansvara för service gentemot Svenska Handelsbankens lokalkontor i alla länder.

För mer information, kontakta:

Jonas Norberg, Sales Director Corporate & International

Direkt: 08-744 8940
E-post: jonas.norberg@canon.se

Helen Iwefors, Pressansvarig

E-post: helen.iwefors@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2000 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 115 000 anställda – varav drygt 15 000 i Europa – och omsätter cirka 223 miljarder kronor. Ca 8,3 % av omsättningen år 2006 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt. Canon arbetar globalt med miljöfrågorna och är certifierad enligt ISO14001:2004. Rankades som det mest miljövänliga företaget 2007 av den ideella miljöorganisationen Climate Counts i USA.  Mer information om Canon finns på www.canon.se.