Canons nya copyprinters sätter färg på det lilla kontoret

Canon iR C2880i Office Colour Printer Canons nya copyprinters är bland de minsta på marknaden i sin klass och har smart färgfunktion som håller nere kostnaderna genom att bara skriva ut i färg när det behövs. iR C3380/i och iR C2880/i ingår i Canons satsning på färg och ger små och medelstora företag möjlighet att själva producera proffsiga dokument och broschyrer.

Canons fyra nya copyprinters, iRC3380/iRC3380i och iRC2880/iRC2880i är riktigt små och kompakta, vilket gör dem perfekta för mindre kontorsytor. Dessutom skriver de ut färgdokument i nästan samma hastighet som svartvitt (30 respektive 26 sidor per minut i färg). Dessutom finns ett antal smarta funktioner som ger små och medelstora företag möjlighet till kostnadseffektiva, kontrollerbara och säkra färgutskrifter.

- Fler och fler svenska företag ser fördelarna med att skriva ut i färg, och idag har 70 procent av alla copyprinters vi säljer färgfunktioner, säger Ulf Tikkanen, Produktchef Office Print på Canon Svenska. För att fler ska följa efter och dra nytta av fördelarna med färg, är det avgörande att vi leverantörer lyckas skapa produkter som går att kontrollera för att förhindra att kostnaderna för färgen drar iväg. Det har vi lyckats med genom våra nya iRC3380/i och iRC2880/i.

Smarta färgfunktioner ger koll på kostnaderna
För att säkerställa att dokument inte skrivs ut i färg när det inte behövs, vilket kan bli kostsamt, finns ett antal smarta färgfunktioner i Canons nya copyprinters. iRC3380/i och iRC2880/i utrustade med Automatic Colour Sensing (ACS), som är en funktion som automatiskt känner igen när en sida är svartvitt eller färg, och skriver ut därefter. Funktioner såsom Department ID ger också möjlighet att begränsa utskriftskvoter för individer eller hela avdelningar, eller helt enkelt övervaka användningen via valfria mjukvaran iWAM MEAP för att få total kontroll på företagets utskrifter.

Pengar att spara på egna proffsiga broschyrer
Det är enkelt att skapa professionella dokument genom att iRC3380/i och iRC2880/i har en rad olika efterbehandlingsfunktioner såsom sadelhäftning, hålslagning och broschyrproduktion. Dessutom gör den medföljande mjukvaran iW Publishing Manager det möjligt att mixa dokument från olika applikationer såsom Excel, Word, PowerPoint och PDF till ett enda samlat dokument. Det kan sedan enkelt redigeras och skrivas ut som exempelvis proffsiga broschyrer, vilket kan spara in stora kostnader för trycksaker för mindre och mellanstora företag.

Strömsparfunktioner – bra för miljön och ekonomin
De nya produkterna sparar inte bara pengar genom att hantera och kontrollera utskrifterna, de är också energisnåla och är de första iRC-produkterna som använder ”on-demand fusing”(snabb uppvärmning av fixeringsenheten), som ger en uppvärmningstid på endast 30 sekunder. När copyprintern inte används går den snabbt ned i sparläge för att spara ström.

Säkerhetsfunktioner och nätverksadministration
C3380/i och iR C2880/i är utrustade med funktioner för säkra utskrifter, inklusive skyddad utskrift, användarlogin, avdelningslogin och vattenstämpel för konfidentiella dokument. Som tillval finns också ett certifierat krypteringskit för hårddisken.

För nätverksadministratörer finns Canons iW Management Console, ett webbaserat verktyg för att hantera och administrera produkterna i nätverket. Den här standardfunktionen möjliggör bland annat fjärradministration av inställningar, och felmeddelanden via e-post vid till exempel papperstrassel eller när tonernivån är låg, så att problemet kan åtgärdas så snabbt som möjligt.

Pris och tillgänglighet
De nya produkterna kommer att finnas tillgängliga från och med oktober till ett rekommenderat hyrespris från cirka 3 000 kr/månad (gäller vid 36-månaders hyresavtal).

Ulf Tikkanen, Produktchef Office Print
E-post: ulf.tikkanen@canon.se

Helen Iwefors
Tel: 08-744 85 30, mobil 073-978 85 30