Canon tecknar ramavtal med Kommentus

Canon har tecknat ett treårigt ramavtal med Kommentus, gällande IT-produkter och dokumenthantering. Avtalet beräknas omsätta cirka 40-50 miljoner kronor per år. Upphandlingen har gjorts på uppdrag av landsting och kommunala bolag över hela landet.

Avtalet mellan Canon och Kommentus gäller från och med 1 januari 2007. Bakom Kommentus står ett 70-tal landsting, kommuner och offentliga bolag. Bland kunderna återfinns bland annat Stockholms Stad och Svenska Bostäder. Redan idag har Canon ett tusental enheter installerade hos Kommentus kunder vilket är resultatet av tidigare avtal med Kommentus.

- Efter ett par år utanför Kommentusavtalet är vi nu tillbaka vilket känns väldigt kul och engagerande, säger Jonas Norberg, Corporate & International Sales Director på Canon Svenska och ansvarig för upphandlingen. Vi är marknadsledande på produkter och tjänster inom dokumenthantering och det nya avtalet innebär att vi återigen kan erbjuda dessa kunder de bästa och mest effektiva dokumentlösningarna.

Sedan två år tillbaka har Canon en ny organisation för att hantera centrala avtal och upphandlingar, Corporate & International Sales. Det innebär att Canon är bättre rustade än någonsin tidigare för att ta sig an större uppdrag som Kommentusavtalet.

- Med våra SBC:er (Solution Business Consultants) och nylanserade produkter och mjukvaror har vi helt unika möjligheter att sänka kundens driftskostnader markant samtidigt som dokumenthanteringen effektiviseras, fortsätter Jonas Norberg.

Inom Canons organisation finns säljare och tekniker på såväl central som lokal nivå som har arbetat med offentlig sektor i över 15 år. Det innebär att Canon kan erbjuda expertkunskap vid implementering samt genomföra avancerade uppföljningar för att säkerställa att kunderna alltid har de produkter och lösningar som bäst tillgodoser just deras specifika behov.

Högupplösta bilder hittar du på www.canon.se/bildarkiv

Jonas Norberg, Corporate & International Sales Director
E-post: jonas.norberg@canon.se

Helen Iwefors