Nya snabba kontorsskrivare från Canon – i-SENSYS och imageRUNNER ADVANCE-serierna utökas med nya modeller

Stockholm, 2 april, idag lanserar Canon en ny generation skrivare som ska förenkla livet och öka produktiviteten på både det mindre och det större kontoret. Framgångsrika A3-serien imageRUNNER ADVANCE utökas med fyra multifunktionella svartvita skrivare i imageRUNNER 4000-serien. Samtidigt kompletteras skrivarflottan med två nya smarta laserskrivare, i-SENSYS LBP6680x och i-SENSYS LBP6670dn.

Nya imageRUNNER ADVANCE 4000-serien kompletterar Canons framgångsrika A3-skrivare med fyra svartvita skrivare, imageRUNNER ADVANCE 4025i, 4035i, 4045i and 4051i. Modellerna har kapacitet att skriva ut från 25 till 51 sidor i minuten och erbjuder användare säkra utskriftmöjligheter.  imageRUNNER ADVANCE 4000-serien kan integreras med mjukvaran uniFLOW som erbjuder ökad säkerhet och kostnadskontroll. Samtidigt ger uniFLOW möjlighet att förenkla och automatisera gemensamma arbetsprocesser.

−De nya skrivarna ska möta företags individuella utskriftbehov och erbjuda helhetslösningar för dokumenthantering, oavsett storlek på verksamheten, säger Erik Åkenes, produktchef för affärslösningar till kontor och grafisk bransch på Canon. De nya modellerna är uppbyggda med samma avancerade teknik som deras föregångare och kan enkelt integreras med varandra.

i-SENSYS LBP6680x och LBP6670dn är två svartvita skrivare idealiska för mindre avdelningar och företag. De kompakta modellerna skriver ut dokument med en hastighet upp till 33 sidor per minut, har dubbelsidig utskrift och erbjuder ökad kontroll över dokumenthantering. Båda modellerna producerar utskrifter av hög kvalitet med en upplösning upp till 1200 x 1200 dpi. Även modellerna i i-SENSYS-serien kan kopplas till uniFLOW.

−Våra nya i-SENSYS-skrivare är bra alternativ för att öka effektiviteten på arbetsplatsen, säger Erik Strandskog, produktchef laserskrivare, dokumentscanners och räknare på Canon. De kan både användas som enskilda skrivare eller kopplas samman med andra modeller i exempelvis imageRUNNER ADVANCE-serien.
Samtliga modeller är utrustade med funktioner som e-Maintenance som identifierar och åtgärdar fel. Med bättre och snabbare underhåll kan företag spara både tid och pengar.

För mer information om imageRUNNER ADVANCE, kontakta

Erik Åkenes, produktchef för affärslösningar till kontor och grafisk bransch på Canon Svenska AB

E-post: erik.akenes@canon.se

För mer information om i-SENSYS, kontakta