Magnus Lindwall ska leda ny säljorganisation på Canon Svenska

Som ett led i Canons satsning på den grafiska branschen introduceras nu en ny säljorganisation inom Canon Europa som framför allt ska inrikta sig på försäljning mot stora och internationella företag inom grafisk industri. I samband med detta anställer Canon Svenska AB Magnus Lindwall, som kommer att leda det nya säljteamet i sin roll som försäljningschef för Professional Print.

Magnus Lindwall, som har en bred erfarenhet av grafisk industri, kommer närmast från Kodak där han har arbetat med försäljning av NexPress. Magnus har hela 22 års erfarenhet från branschen och kommer främst att satsa på affärsutveckling och att bygga upp den nya säljkanalen Corporate & International accounts. Magnus Lindwall tillträdde sin nya tjänst den 2 maj.

- Att arbeta tillsammans med grafiska företag för att utveckla nya tjänster och affärsidéer i kombination med ny innovativ teknik är det jag brinner för, säger Magnus Lindwall. Med ett helt nytt team och nya produkter ser jag fram emot att samarbeta med nya och gamla kunder.

Nyanställningen är en del av en större gemensam satsning inom hela Canon Europa på en ny säljstruktur och är en tydlig signal om att Canon satsar på att bli den ledande leverantören och partnern åt den grafiska branschen.

- Canon visade under IPEX resultatet av vår satsning på nya produkter och lösningar till den grafiska branschen som mottogs otroligt väl på mässan. Med Magnus Lindwall som ny försäljningschef för Canon Svenskas centrala team visar vi nu att vi satsar hårdare för att täcka en ännu större del av marknaden, säger Mats Källqvist, marknadschef för professional print solutions på Canon Svenska AB.

Högupplösta bilder hittar du i bildarkivet.

Magnus Lindwall, försäljningschef Proffessional Print
Direkt: 08 - 744 64 46
E-post:magnus.lindwall@canon.se

Helen Iwefors
Tel: 08-744 85 30, mobil 073-978 85 30
E-post: helen.iwefors@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2023 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 108 000 anställda – varav drygt 11 000 i Europa – och omsätter cirka 248 miljarder kronor. Ca 8 % av omsättningen år 2005 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt.