Canon får utmärkelsen BERTL Readers' Choice Awards

· BERTL Digital Imaging Readers Choice Awards är utmärkelser som ges till de bästa tillverkarna inom den digitala bildbranschen. · Den globala marknaden när det gäller utskrifter visar sitt erkännande av Canon som leverantör av pålitliga, kvalitativa bilder i färg och svartvitt. Canon Europa tillkännagav idag en trefaldig succé vid utdelningen av BERTL Readers Choice Awards. De mest erfarna köparna och användarna av digital bildbearbetning från 47 olika länder gav Canon platina för "Tillförlitlig färg" och guld både för "Svartvit tillförlitlighet" och "Bästa färgbildskvalitet".

I motsats till andra utmärkelser visar BERTL Readers’ Choice Awards sin uppskattning av tillverkaren i stället för av enskilda utrustningar och det handlar om den totala kvaliteten i en särskild produktlinje. Under ett års tid gjorde BERTL Readers en bedömning av 23 tillverkare och vad deras kopiatorer, skrivare och multifunktionella produkter kunde prestera inom ett flertal olika kategorier. Undersökningen inkluderade också det viktigaste som påverkar köpbesluten, till exempel produktivitet, pålitlighet, service och support och bildkvalitet.

Dave Sweetnam, chef för Research for BERTL gav kommentaren: "De här utmärkelserna ges av BERTL Readership och är viktiga eftersom de speglar hur marknaden tänker. Canons framgångar med 3 utmärkelser bland sex kategorier, speglar både deras engagemang i marknaden liksom deras åtagande gentemot sina kunder."

Platinapriset för ”Tillförlitlig färg” fick Canon för den pålitlighet som visats nu när färgutskrifter har blivit en resurs som många företag helt enkelt inte klarar sig utan. Konsekvent, skarp och korrekt färg har högsta prioritet vid val av färgutrustningar och Canon dominerade kategorin med sitt engagemang i denna viktiga fråga.

Guldet för ”Svartvit tillförlitlighet” speglar Canons pålitliga svartvita utrustningar under pressade förhållanden. Canons utrustningar når hög produktivitet, avbrotten är minimala och kombineras med bra service och support. Med Canons elektroniska underhåll och effektiva lösningar för dokumenthantering försvinner slitageproblemen. Utmärkelsen visar att Canon kan erbjuda sina kunder en komplett lösning som passar specifika kundkrav.

- BERTL Readers’ Choice Awards ges av personer som köper och använder digitala skrivare, kopiatorer och multifunktionsenheter och det är detta som gör utmärkelserna så speciella. Canon försöker hela tiden lyssna på vad marknaden vill ha och leverera produkter och lösningar som matchar kraven. Vi är mycket stolta över att vinna sådana viktiga utmärkelser för färg, tillförlitlighet och bildkvalitet, säger Taz Nakamasu, Canon Europas chef för Canon Business Solutions Marketing.

Canons enhetliga bilder och färgdjup gav guld för ”Bästa färgbildskvalitet”, som tidig nyskapare i färgbranschen och tack vare den höga kvaliteten har Canon fått särskild uppmärksamhet på den grafiska marknaden.

Om BERTL
BERTL® är den främsta källan för objektiva, oberoende rapporter om produktutvärderingar och jämförande analyser av digitala bildutrustningar och programvara. Utvärderingsrapporterna, undersökningarna om nöjda kunder, utmärkelserna och produktvärderingarna utförs för BERTLs internationella prenumeranter och bekostas helt av BERTL. Primärt fokus ligger alltid på slutanvändaren. De publicerar världens största samling av utvärderingsrapporter om kopiatorer, skrivare, multifunktionsenheter, faxar och färg- och produktionsutrustningar. Rapporterna finns tillgängliga genom många olika specialprenumerationer: Color at Work®, LabCheck®, ITchat® och Imaging at Work®. Man erbjuder också tjänsten DataCheck®, som är en databas på över 4 000 produkter från alla större tillverkare. Mer information om BERTL finns på webbplatsen www.BERTL.com.

Bertil Widmark
Marknadsdirektör CBS