Canons copyprinter och mjukvarulösningar vinner BERTL’S Best™ Awards

Canon meddelar att copyprintern iR 3100C/CN med smart färgfunktionalitet, har vunnit BERTL’s Best™ Award för “Best Colour Capable Monochrome Workgroup MFP”. Utmärkelsen delas ut till den produkt som anses leverera bäst funktionalitet och värde för pengarna. Andra egenskaper som lyfts fram i motiveringen, är iR 3100C/CNs standardiserade nätverksanpassning, prisvärda utskrifter, användarvänlighet och flexibla uppgraderingsmöjligheter.

Canon meddelar att copyprintern iR 3100C/CN med smart färgfunktionalitet, har vunnit BERTL’s Best™ Award för “Best Colour Capable Monochrome Workgroup MFP”. Utmärkelsen delas ut till den produkt som anses leverera bäst funktionalitet och värde för pengarna. Andra egenskaper som lyfts fram i motiveringen, är iR 3100C/CNs standardiserade nätverksanpassning, prisvärda utskrifter, anSamtidigt har Canons lösningar e-Copy ShareScan Open Platform (OP) och NetSpot Accountant fått BERTL’s Best Award för ”Innovation”, respektive “Cost Management/ Job Accounting System”.

iR 3100C/CN (iR 3100CN levereras med PS/PCL/UFR skrivarkort som standard) är Canons första nätverksanpassade copyprinter med smart färgfunktionalitet. Detta innebär att copyprintern har en färgdetektor, som automatiskt identifierar och skriver ut sidor i ett dokument som innehåller färg. Därefter växlar den automatiskt över till det svartvita normalläget. BERTL rekommenderar nu iR 3100C/CN för kostnadsmedvetna kontor, som efterfrågar färgkapacitet för utskrifter och kopiering, med låga driftskostnader. iR 3100C/CN skriver ut 31 sidor i minuten och lanserades i Sverige tidigare i våras.

- iR 3100C/CN är en föregångare bland copyprinters med smart färgfunktionalitet och har redan förändrat våra kunders attityder till färgutskrifter. Sedan lanseringen har iR 3100C/CN sålt en bra bit över våra prognoser och vi ser en fortsatt stor efterfråga på den här typen av copyprinters. Utmärkelserna från BERTL befäster vår position som ledande tillverkare av innovativa lösningar för kontoret, säger Ulf Tikkanen, produktchef Canon Svenska AB.

Utmärkelser till Canons mjukvarulösningar
BERTL’s Best Award för ”Innovation” ges till den produkt eller lösning, som anses bidra med något unikt på marknaden. Canon har nu fått denna utmärkelsen för MEAP- lösningen, eCopy ShareScan OP, en applikation som ger enkel, säker och kostnadseffektiv scanning och elektronisk distribution av dokument, oavsett plattform. Denna utmärkelse gick även förra året till Canons MEAP gränssnitt, vilket möjliggör för användare att skräddarsy sina egna applikationer.

Slutligen gick BERTL’s Best Award för “Cost Management/ Job Accounting System” till Canons mjukvara NetSpot Accountant, en lösning som anses vara det mest effektiva verktyget för att hantera och spåra användning av olika kontorsenheter över nätverket. NetSpot Accountant fick utmärkelsen främst på grund av ett antal nya produktivitetshöjande funktioner, såsom ID- koder, övervakning och fjärrstyrning.

- Vi är imponerade av den genomgående höga kvaliteten i Canons produkter och lösningar. Våra tester är rigorösa och Canon har utmärkt sig jämfört med sina konkurrenter. Vi vill särskilt nämna iR 3100C/CN, som har banat vägen för ett nytt och mer effektivt sätt för företag att använda färg. De vinnande produkterna och lösningarna från Canon demonstrerar tydligt viljan att lyssna på kundernas behov, säger Carmel Rowley, chef för BERTL®

Ulf Tikkanen
Produktchef Office Print
Mobiltelefon: 073-978 85 23

Om BERTL
BERTL® är den främsta utgivaren av oberoende rapporter, produktutvärderingar och jämförande analyser av digitala bildprodukter och mjukvaror. BERTL publicerar oberoende utvärderingar, kundnöjdhetsundersökningar, utmärkelser och produktklassificeringar för sin internationella kundkrets av abonnenter. Slutanvändarnas intressen och behov är alltid i fokus. BERTL erbjuder världens största arkiv med utvärderingar av kopiatorer, skrivare, copyprinters, faxar, färg och produktionsmaskiner. Rapporterna finns tillgängliga i form av ett antal prenumerationstjänster: Color at Work®, LabCheck®, ITchat® samt Imaging at Work®. BERTL erbjuder även tjänsten DataCheck®, en databas med över 4000 produkter från alla större tillverkare. För mer information, vänligen besök http://www.BERTL.com

Canon Svenska AB marknadsför och säljer företagsrelaterade kundanpassade tjänster och dataprodukter genom franchisingkedjan Canon Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också volymprodukter till konsument genom riktstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 998 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc. med säte i Japan. Koncernen har över 98 000 anställda - varav 11 000 i Europa - och omsätter cirka 197 miljarder kronor. 8,1 % av omsättningen år 2003 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt.