Nytt partnerskap för elektronisk fakturahantering

Canon och Palette erbjuder små- och medelstora företag elektronisk fakturahantering med smart molnlösning.

Canon, ledande inom digital bildhantering, ingår ett långsiktigt partnerskap med Palette, som är marknadsledande på elektronisk hantering av fakturor. Samarbetet innebär att Canon Business Center kommer att erbjuda molntjänsten PaletteOnline. En enkel tjänst som gör att små- och medelstora företag kan hantera leverantörsfakturor helt digitalt.
Partnerskapet mellan Canon och Palette smygstartade i en mindre skala och intresset från kunderna har varit stort. Flera affärer har redan genomförts. Nu kommer samarbetet rullas ut till samtliga Canon Business Center där fler än 100 säljare och tekniker får utbildning.

– Fakturor är några av de mest arbetskrävande dokumenten som våra kunder hanterar. Nu har vi möjlighet att erbjuda våra kunder en molntjänst som både sparar tid och pengar, säger Daniel Lambert, produktchef på Canon Svenska. Detta kompletterar vårt redan starka erbjudande inom dokument- och utskriftshantering.
Med molntjänsten PaletteOnline kan företag förenkla hela processen med leverantörsfakturor, från registrering till loggning i ekonomisystem och betalning. Så fort en faktura är scannad läggs den i systemet, vilket ger full kontroll och överblick på hur dina fakturor betalas och matchas. Det är nu lika enkelt att attestera en faktura i mobilen, plattan eller sin dator.

– Canon är världsledande på informationshantering och partnerskapet innebär att vi tillsammans kan erbjuda en effektiv och enkel lösning för elektronisk hantering av fakturor för såväl små som medelstora företag, säger Jerome Johansen, partneransvarig på Palette.

Palette Online är tillgänglig via molnet och kräver ingen investering i vare sig hård- eller mjukvara. Tjänsten finns nu tillgänglig via samtliga Canon Business Center.