Canons ger proffsen möjlighet att skräddarsy sina lösningar

CLC 3200 Med CLC3220 möter Canon den professionella branschens behov av högre produktionskapacitet och skräddarsydda lösningar. Den nya copyprintern är lättanvänd, snabb och med hjälp av den unika javabaserade tekniken MEAP, kan funktioner anpassas till företagets specifika affärsbehov. CLC 3220 bygger på den populära föregångaren CLC3200.

Canon lanserar idag en ny, kompakt och mycket snabb färgcopyprinter, CLC3220, vars målgrupp är kopieringsbyråer och interntryckerier. CLC3220 är en multifunktionsprodukt (mfp) med färg, utskriftskapacitet på 32 sidor/minut (ppm), samt Canons egenutvecklade teknik MEAP. Den nya produkten bygger på den populära föregångaren CLC3200 och kombinerar välkända funktioner med den nya tekniska plattformen MEAP (Multifunctional Embedded Application Platform). MEAP är en JAVA™-baserad plattform som gör det möjligt att skräddarsy produkten efter de önskemål och behov som ett specifikt företag har när det gäller arbetsprocesser och dokumenthantering.

CLC3220 med MEAP är enkel att använda eftersom alla applikationer sköts från en stor färgdisplay med enkla kommandon som låter användaren göra sista-minuten-ändringar i dokumenten på plats. Produkten levereras med ett antal tillvalsfunktioner för det färdiga dokumentet, så som automatisk dokumentmatare, pappersmagasin på sidan och proffsig efterbehandling av dokument.

- CLC3200 har sålt i 14 400 enheter över hela Europa och har varit mycket populär bland annat i den grafiska industrin. Med lanseringen av CLC3220 med MEAP, och ett växande sortiment av färgservrar, tillgodoser vi kundernas behov av ännu högre produktionskapacitet, säger Kenneth Oxenstrand, Produktchef Grafisk Industri på Canon Svenska.

Canon har även lanserat sin senaste färgserver för CLC320, ColorPASS Z3000. Denna nya typ av färgserver baseras på EFI’s Fiery® S350 colour server technology, och levereras med en kraftfull hårddisk på 60 GB och 2400 x 600 dpi vilken ger maximal prestanda för utskrift och färghantering. Färgservern, som är utvecklad för den bildintensiva grafiska marknaden, har framstående funktioner för grafisk formgivning. Den levereras med: ”Hot Folders” en automatiserad metod för att skicka jobb till färgservern via förkonfigurerade inställningar, ”Utskjutning” för enkel hopsättning och redigering, ”Auto-trapping” för att korrigera felregistrering och ”Spot-on” för att redigera CMYK-värden associerade med förutbestämda färger.

Genom introduktionen av den standardbaserade MEAP-plattformen i CLC3220 erbjuder Canon sina kunder möjligheten att enkelt utveckla egna applikationer som adresserar specifika affärsutmaningar. Med denna produkt behöver inte extra hårdvara eller mjukvara integreras och är därför ett kostnadseffektivt alternativ för tryckerier och grafiska formgivare.

CLC3220 med MEAP finns tillgänglig från oktober 2004. Vänligen kontakta ditt lokala säljkontor för mer detaljer.

Kenneth Oxenstrand
Produktchef Grafisk Industri