Ny scanner ger dubbel funktionalitet till marknadens bästa pris

Ny scanner från Canon kompletterar det redan starka utbudet med en enkel och mångsidig scannerlösning för dokument till ett otroligt konkurrenskraftigt pris. Med möjlighet till både flatbäddsscanning och dokumentmatning möter DR-1210C behoven både hos företag på SoHo-marknaden (small office/home office) och medelstora företag. Dessutom går det att programmera upp till femtio snabbkommandon som kan skräddarsys utifrån företagets behov.

Canons nya scanner DR-1210C ger möjlighet att scanna på två olika sätt – dels via dokumentmataren som bland annat ger möjlighet till effektiv buntscanning, dels flatbäddsscanning för att kunna scanna till exempel pass, visitkort och böcker. Scannerns dubbla funktionaliteten gör den både produktiv och mångsidig, och i kombination med den låga prisnivån är den idealisk för både hemmakontor och medelstora företag i behov av en enkel och funktionell scannerlösning.

- Genom att DR-1210C både har dokumentmatare och flatbäddsscanning så erbjuder den ett verkligt mervärde för kunderna, säger Lars Norén, produktmarknadschef, Canon Svenska AB. Jag skulle vilja påstå att det här är den bästa scannern i sin klass när man ser till pris, funktionalitet och de programvaror som följer med på köpet.

Med en upplösning på 300 dpi i både färg, svartvitt och gråskala, läser DR-1210C in materialet i en hastighet av tolv sidor per minut. Den maximala upplösningen för DR-1210C är 600 dpi. Scannern är också utrustad med tre snabbknappar – scanna till utskrift, scanna till fil och scanna till e-post – såväl som ytterligare femtio programmerbara kommandon som kan skräddarsys för att passa företagets behov, exempelvis att scanna till specifika mappar eller e-postadresser.

Installationen är enkel genom den medföljande installationsmjukvaran Easy Installer. Dessutom följer programmet Presto! BizCard Reader med som standard, ett program som gör det enkelt att scanna in upp till åtta visitkort åt gången. När visitkorten scannats in sparas de automatiskt till en särskild kontaktdatabas för att informationen ska vara enkel att komma åt. Annan mjukvara som följer med i paketet är Adobe Acrobat 7.0, Canons CapturePerfect 3.0 och OmniPage SE ver 4.

Canon DR-1210C kommer att finnas tillgängliga i Sverige från och med mitten av april till ett rekommenderat pris av 5 563 kronor inklusive moms.

Högupplösta bilder finns i bildarkivet.
För ytterligare information ellertestprodukter, kontakta:
Lars Norén, Produktmarknadschef, Document Imaging Systems
E-post: lars.noren@canon.se

Helen Iwefors
Tel: 08-744 85 30, mobil 073-978 85 30
E-post: helen.iwefors@canon.se
Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2023 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 108 000 anställda – varav drygt 11 000 i Europa – och omsätter cirka 248 miljarder kronor. Ca 8 % av omsättningen år 2005 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt.