Två Account Managers förstärker Canon Svenskas säljkanal C&I Professional Print

Med siktet inställt på att bli nummer ett inom digital utrustning för den grafiska branschen har Canon anställt två nya Account Managers. Den nya säljkanalen C&I Professional Print består nu av fyra personer och under hösten förväntas teamet utökas ytterligare för att möta det ökande behovet på marknaden.

Linda Johansson och Einar Lundquist kommer att arbeta som Account Managers i den nya säljkanalen Corporate & International (C&I) Professional Print. Linda kommer framför allt att arbeta med kunder inom den grafiska industrin och Einars fokus kommer att ligga på storkunder samt företag som arbetar med utdata.

Linda Johansson har en bakgrund som säljare av tjänster på digitaltryckeriet Text & Rubrik AB där hon arbetade i tre år. Närmast kommer Linda dock från Canon Business Center Frösundavik, där hon sedan april 2004 arbetat som säljare mot den grafiska branschen. Einar Lundquist har sedan 2002 jobbat i egen regi som IT-konsult med inriktning på lösningsförsäljning, säljledning och finansiella lösningar. Dessförinnan arbetade han med försäljning av mjukvarulösningar på Nocom AB.

- Linda och Einar kompletterar varandra perfekt genom sina olika bakgrunder. Einar är en driven och duktig affärsman med stort IT-kunnande och Linda har genom sin erfarenhet från tryckeri en stor kunskap och förståelse för våra kunders behov och möjligheter, säger Magnus Lindwall, försäljningschef, C&I Professional Print. Med Canons nya produkter och ett helt nytt team är vi redo för att ta marknaden med storm och positionera oss som nummer ett inom digital utrustning för den grafiska industrin.

C&I Professional Print är en europeisk säljkanal som nyligen startades som ett led i Canons satsning på den grafiska branschen. C&I ska framför allt inrikta sig på försäljning mot stora och internationella företag. Den svenska kanalen leds sedan i maj i år av Magnus Lindwall.

Högupplösta bilder hittar du i bildarkivet.

Magnus Lindwall, Försäljningschef, Corporate & International Professional Print
E-post: magnus.lindwall@canon.se

Helen Iwefors
Tel: 08-744 85 30, mobil 073-978 85 30
E-post: helen.iwefors@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2023 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 108 000 anställda – varav drygt 11 000 i Europa – och omsätter cirka 248 miljarder kronor. Ca 8 % av omsättningen år 2005 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt.