Canon gör dina pappersdokument elektroniska

Canons nya eCopy-mjukvaror, eCopy ShareScan OP 4.0 och eCopy Desktop 9.0, är utformade för att möta det ökade behovet av att digitalisera information och pappersdokument. Den smidiga skannings- och distributionsmjukvaran tillsammans med Canons copyprinters gör det enkelt att överföra information och pappersdokument till elektroniska filer i företagets nätverk.

- Det finns ett växande behov bland företag att konvertera pappersdokument till säkra elektroniska dokument, för att spara tid genom bättre arbetsflöden och mer effektiv administration, säger Stefan Wallenholm, produktchef för mjukvaror och tjänster på Canon Svenska AB. Genom att förstärka samarbetet med eCopy har Canon utökat möjligheterna att hantera, övervaka och arkivera dokument. Produktfamiljen bestående av eCopy-lösningar tillsammans med copyprinters från Canon är det mest effektiva sättet för en organisation att organisera sina dokument.

eCopy ShareScan OP möjliggör på ett enkelt och säkert sätt överföringen av pappersbaserad information från en Canon-copyprinter till vilket elektroniskt arbetsflöde som helst. I mjukvaran finns även möjligheten att spåra vilka dokument som blivit skannade, av vem samt till vem dokumenten blivit distribuerade. När du använder en Canon-copyprinter med eCopys lösningar elimineras all hantering av pappersdokument vilket besparar organisationer mödan att hitta och återställa försvunna pappersdokument och information.

Enkelt för användarna att arbeta med skannade dokument
Med nya eCopy Desktop 9.0 kan användare hantera, modifiera, dela och arbeta med skannade dokument på sin egen dator. Den använder PDF som originalformat så att användare kan skapa, infoga kommentarer och distribuera PDF-filer. eCopy Desktop använder samma dokumentkryptering som PDF, vilket möjliggör för företag att bestämma vem eller vilka som får tillgång till ett specifikt dokument. Dokumentets ägare kan på detta sätt reglera vem som får öppna, ändra, printa eller kopiera det.

Genom att utnyttja PDF-standard kan eCopy Desktop enkelt återställa, arkivera, ändra, mejla, faxa eller flytta dokument i befintliga elektroniska arbetsflöden, samtidigt som dokumentets integritet kan bibehållas. Det är också enkelt att sammanställa flera dokument genom att skannade dokument samt Microsoft Office-filer som Word, Excel och PowerPoint kan kombineras i en och samma PDF-fil. Sökbara PDF-filer kan också skapas från skannade dokument. Genom att använda en textbaserad sökmotor kan arkiverade dokument enkelt hittas i befintliga affärssystem.

Stefan Wallenholm, Produktchef för mjukvaror och tjänster
Direkt: 08-744 85 46, 0739-78 85 46
E-post: stefan.wallenholm@canon.se

Helen Iwefors
Tel: 08-744 85 30, mobil 073-978 85 30
E-post: helen.iwefors@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2023 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 108 000 anställda – varav drygt 11 000 i Europa – och omsätter cirka 248 miljarder kronor. Ca 8 % av omsättningen år 2005 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt.