Canon Svenskas säljkanal C&I Professional Print rekryterar Thomas Håkanson

Canons nya säljkanal för grafisk bransch har fått tillökning. Thomas Håkanson kommer att arbeta som stöd för kunderna i säljprocessen med att identifiera deras behov och öka intäkterna genom att skapa nya affärsmöjligheter.

Canon Svenska AB har anställt Thomas Håkanson som lösningskonsult i den nya säljkanalen Corporate & International (C&I) Professional Print. Thomas har arbetat med digitaltryck sedan 1998, och kommer närmast från en tjänst som servicetekniker på Kodak NexPress där han arbetat sedan 2001. Dessförinnan arbetade Thomas inom Heliogruppen med Xeikons digitaltryckpressar. I sin nya roll som lösningskonsult kommer Thomas att arbeta med att identifiera de bäst lämpade produkterna och lösningarna för respektive kund för att öka lönsamheten med hjälp av nya affärskoncept inom digitalt tryck.

- Det är en rolig utmaning att få jobba i den här nya säljorganisationen, som är ytterligare ett bevis på Canons stora satsning på den grafiska marknaden, säger Thomas Håkanson. Min främsta uppgift blir att tillsammans med kunderna identifiera deras behov och se till att de investerar smart i lösningar som snabbt kan skapa ökade intäkter.

C&I Professional Print är en europeisk säljkanal som nyligen startades som ett led i Canons satsning på den grafiska branschen. C&I ska framför allt inrikta sig på försäljning mot stora och internationella företag. Den svenska kanalen leds sedan i maj i år av Magnus Lindwall, som rekryterat Thomas Håkanson efter att tidigare ha arbetat tillsammans med honom på Kodak och Heidelberg i fem år.

- Thomas kommer att vara en oerhörd tillgång i vårt team då han både har en djup teknisk kunskap och en unik förståelse för kundernas behov, säger Magnus Lindwall, försäljningschef, C&I Professional Print. Vi ser att många tryckerier blir allt mer intresserade av att veta mer om de nya affärsmöjligheter som finns med digitaltryck, och Thomas kommer därför att ha en nyckelroll i säljprocessen för att skapa ett förtroende hos kunden.

Högupplösta bilder hittar du i bildarkivet.

Magnus Lindwall, Försäljningschef,
Corporate & International Professional Print
E-post: magnus.lindwall@canon.se

Helen Iwefors
Tel: 08-744 85 30, mobil 073-978 85 30
E-post: helen.iwefors@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 2023 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 108 000 anställda – varav drygt 11 000 i Europa – och omsätter cirka 248 miljarder kronor. Ca 8 % av omsättningen år 2005 investeras i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt.