Snabbare och enklare övergång till framtidens tryck

Canon och Océ presenterar nya effektiva bläckstråleskrivare som ska möta de flesta produktionsbehoven hos tryckerier och verksamheter med stora utskriftsvolymer; Océ ColorStream® 3200, ColorStream 3700 och ColorStream 3900. Resultatet av det unika samarbetet är högpresterande skrivare som både ska förenkla och stödja branschens övergång till digitaltryck.

Océ ColorStream 3900 är den snabbaste modellen bland Océs och Canons nya sortiment av bläckstråleskrivare i färg och passar tryckerier med stora volymer och snabba deadlines. Modellen skriver ut upp till 127 meter per minut vilket betyder en papperskapacitet på 857 i A4-ark per minut. För snabbare utskrift kan kan dubbla skrivarhuvuden användas, vilket erbjuder en utskriftshastighet på upp till 1714 A4-ark i minuten. Dessutom erbjuder skrivaren en bildkvalitet upp till 1200 dpi-upplösning.

ColorStream 3200 är ett smart alternativ för verksamheter som befinner sig i övergången mellan offset och toner-baserade utskrifter och digitaltryck. Skrivaren kan uppgraderas till en högre nivå i 3200 Océ-serien ifall tryckbehovet ökar eller förändras. ColorStream 3200 hanterar pappersstorlekar upp till 17 tum och utrustad med en 2-färgssprinter. Colorstream 3200 erbjuder en utskrift upp till 48 meter i minuten.

För mer information, kontakta:
Erik Åkenes, Produktchef för affärslösningar till kontor och grafisk bransch
E-post: erik.akenes@canon.se