Filma, visa och dela alla speciella ögonblick med Canons nya LEGRIA HF R-serie

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar tre nya videokameror i serien LEGRIA HF R – LEGRIA HF R68, LEGRIA HF R66 och LEGRIA HF R606. Nu kan alla enkelt dokumentera, dela speciella ögonblick och filma kreativt i Full HD-kvalitet.

[MASTER]_Image_LEGRIA HF R68 bk WA H436 FSL.jpg
[MASTER] Image_LEGRIA HF R66 bk FSL lensside
[MASTER]_Image_LEGRIA HF R606 wh FSL
LEGRIA HF R68
LEGRIA HF R66
LEGRIA HF R606

Fånga magiska ögonblick
De nya videokamerorna kombinerar Canons Full HD-videosystem med en högkvalitativ DIGIC DV4-processor för att föreviga alla ögonblick i enastående detaljrikedom – från semestrar till fester eller skolevenemang. Kamerorna ger stor frihet för olika inspelningar både nära och fjärran tack vare 32x optisk zoom och en avancerad 57x zoom.

Inramningshjälpen för zoom ser till att hela familjen alltid är i fokus. Tryck ner den speciella sökknappen så panorerar videokameran ut automatiskt och hjälper till att hitta objekten igen, och zoomar därefter tillbaka. Alla tagningar blir kristallklara. Bildstabiliseringstekniken Intelligent IS minskar automatiskt kameraskakningar och det blir enkelt att zooma in och ut allteftersom händelserna utvecklar sig.

För att få med ännu mer, till exempel större grupper vid familjeträffar eller svepande vyer på semestern, har LEGRIA HF R68 en ny vidvinkelkonverter som snabbt kan monteras på kameran för att få en kortare brännvidd på 26,9 mm och bredda videokamerans möjligheter.

Kul för hela familjen
Med flera nya och lättanvända inspelningslägen blir det lätt att lägga till en kreativ touch i filmerna. Inspelning i Slow motion minskar inspelningshastigheten till hälften – perfekt för att till exempel filma varenda detalj när barnet gör sitt första mål. Eller sätt fart på händelserna med upp till 1200x och snabbvisa solnedgångarna på semestern eller äventyrliga åkturer.

Ovärderliga ögonblick dokumenteras enkelt i Bebis-läget och sparas automatiskt i ett speciellt album som sedan kan delas med nära och kära. En fillåsningsfunktion säkerställer att alla minnen inte oavsiktligt raderas eller redigeras. Barn kan alltså själva titta på favoritögonblicken utan risk att filerna ändras i hanteringen.

Dela inspelade minnen
Filmerna delas enkelt till andra enheter via närfältskommunikation (NFC)*, inklusive smartphones, surfplattor och Canons nyligen lanserade Connect Station CS100. Det är också lätt att ladda upp filmerna till webbplatser för sociala nätverk och molntjänster, så att innehållet kan delas med många runt om i världen. LEGRIA HF R606 är dessutom kompatibel med FlashAir** SD-minneskort, för delning, lagring och uppspelning av filmerna på smartphone eller surfplatta – utan särskild Internet-anslutning.

Produkt
Rek pris inkl moms (ex moms)
Säljstart
LEGRIA HR68
3800 SEK (3040 SEK)
LEGRIA HR66
3500 SEK (2800 SEK)
LEGRIA HR606
2700 SEK (2160 SEK)

* Gäller endast LEGRIA HF R68 och LEGRIA HF R66
** FlashAir™ SD-minneskort omfattar flashminne och trådlös LAN-teknik – om tillämpningen används på smartphone eller surfplatta kan man dela, lagra och spela upp filmerna. Den är het kompatibel med de SD-minneskortstandarder som definierats enligt SD-Association.

LEGRIA HF R66 bilder
LEGRIA HF R68 bilder