Filma och dela dina minnen med Canons nya LEGRIA HF R-serie

Canon, marknadsledare inom digital bild, lanserar två lättanvända videokameror – LEGRIA HF R56 och LEGRIA HF R506 – för alla som vill spela in och dela med sig av livets spännande ögonblick. Kvaliteten är enastående och de nya kompakta modellerna kombinerar Canons videosystem i Full HD och optisk bildstabiliseringsteknik med intuitiva ljudfunktioner. De nya modellerna är nästa steg för alla som idag filmar med smartphones och kompaktkameror.

LEGRIA HF R56.jpg LEGRIA HF R506.jpg
LEGRIA HF R56 LEGRIA HF R506

Kreativ frihet för familjer
Den nya LEGRIA HF R-serien för föräldrar och familjer gör det enkelt att återuppleva alla viktiga ögonblick, från barnets första steg till de första orden. Med de nya funktionerna i Bebis-läget kan profiler nu läggas in för upp till tre barn och ge personliga babyalbum med videofilmer som dokumenterar barnets utveckling. Ännu fler animationer och stämplar kan också läggas in i bilderna, inklusive barnets födelsevikt, längd och andra speciella datum och milstolpar under barnets uppväxt.

Avancerad Wi-Fi-anslutning – för att dela med sig av berättelserna
Med LEGRIA HF R56 delas alla inspelningar enkelt med släkt och vänner via den trådlösa anslutningen. Förutom möjligheten att dela videofilmer till iOS- och Android enheter innebär Wi-Fi att direktinspelningar i hemmet kan fjärrövervakas och -styras*. Med en surfplatta eller smartphone och Canons gratisapp CameraAccess Plus är det enkelt att var som helst ifrån starta och stoppa inspelningen, och till och med att zooma in och ut.

LEGRIA HF R-serien lanseras samtidigt som ett motordrivet kamerabord för panorering (CT-V1)**. Panoreringsbordet fästs enkelt på kamerans undersida och styrs trådlöst via en smartphone eller surfplatta. Panoreringen är horisontell i 200°.

Hög kvalitet
LEGRIA HF R56 och LEGRIA HF R506 drivs via Canons ledande bildplattform DIGIC DV4, som fångar alla minnesvärda ögonblick med fantastisk kvalitet. Canons 3,2 megapixels Full HD CMOS-sensor ger enastående kvalitet i alla ljusförhållanden, inklusive i svagt ljus, och Canons optiska bildstabilisator och Intelligent IS-teknik säkerställer att bilderna förblir skarpa. Den inbyggda bildstabiliseringstekniken med Intelligent IS identifierar olika slags kameraskakningar och väljer en av de fyra lämpligaste kameralägena, inklusive Dynamic IS, för att säkerställa stadiga tagningar när man förflyttar sig.

Båda kameramodellerna tar enkelt in detaljer på avstånd tack vare Canons HD videoobjektiv med kraftfull 32x optisk zoom och den förbättrade 57x avancerade zoomen. LEGRIA HF R56 kan också göra inspelningar för stora skärmar och mobila enheter samtidigt, tack vare inbyggda inspelningsmöjligheter i två format. Videokameran kan både spela in AVCHD-video i hög bithastighet och MP4-video i låg hastighet på samma videofilm. Resultatet blir en högkvalitativ inspelning för hemmavisning, och en video med mindre filstorlek som enkelt kan delas.

Teknik för motivstyrt ljudval ger inspelningarna ett förstklassigt ljud. Fem ljudprofiler, inklusive Tal, Musik och Brusreducering, ger optimerat ljud för olika scentyper. Videokamerans mikrofon justeras automatiskt enligt vald profil och levererar ett klart och tydligt ljud som verkligen återger ögonblicket.

Intuitiv kontroll
Den lättanvända designen i LEGRIA HF R-serien innebär att varje familjemedlem kan jobba som filmregissör. De nya modellerna är så bekväma och kompakta att även barn kan hantera dem. De har en 7,5 cm stor, färgstark kapacitiv pekskärm – perfekt för direktvisning eller uppspelning och för att justera inställningarna. På pekskärmen finns ett intuitivt menysystem, med enkel tillgång till viktiga inställningar som styr kreativa funktioner, ljudalternativ och olika delningsmöjligheter.

LEGRIA HF R56:

• Wi-Fi med fjärrövervakning
  • Optisk Intelligent IS
  • 57x avancerad zoom, Full HD CMOS
  • Bebis-läge
  • Samtidig inspelning av AVCHD och MP4
  • DIGIC DV4-bildprocessor
  • Motivstyrt ljudval
  • Högupplöst 7,5 cm kapacitiv LCD-pekskärm
  • 8 GB internminne

LEGRIA HF R506:

• Optisk Intelligent IS