Canon PowerShot N100 – båda sidorna av storyn

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar PowerShot N100 – ett helt nytt koncept med mängder av innovativa, nya tekniker som gör bilder och filmer helt oförglömliga. PowerShot N100 är Canons första kompaktkamera som kan ta bilder och filmer både framåt mot motivet och bakåt mot fotografen – samtidigt. Kameran levererar exceptionellt högkvalitativa bilder och de optiska teknikerna är desamma som i Canons lovordade PowerShot S-serie.

PowerShot N100.jpg

Dubbel tagning
PowerShot N100 fångar precis allt som händer, i en enda bild eller film – både det som händer framför och det som händer bakom kameran. Nu kommer fotografens egna känslor med – till exempel när barnet som tar sina första steg filmas eller fotas.

Vare sig det gäller solnedgångar eller barn optimerar Canons teknik Smart Auto inställningarna utifrån 58 olika motiv, för att få den där helt perfekta bilden. Tack vare funktionen Hybrid Auto går aldrig några ögonblick förlorade vid stillbildsfotografering. Ett fyra sekunders filmklipp spelas in innan avtryckaren har tryckts ned. PowerShot N100 kombinerar dessutom Hybrid Auto och dubbel tagning för att automatiskt spela in fotografens ansiktsuttryck bakom kameran, två sekunder före och efter tagning. I slutet av dagen läggs klippen samman till en film med upplösning 720p och bildar en story ”bakom kulisserna”.

Det nya läget Story Highlights är det perfekta verktyget för att enkelt berätta en story, utan behov av redigering. Story Highlights redigerar resultaten till ett oförglömligt videoalbum, som både kan visas och delas. Via en unik algoritm och en kraftfull DIGIC 6-processor analyserar kameran bilderna och skapar ett videoalbum efter tema, datum och till och med ansikten som har registrerats i kameran. Viktiga ögonblick väljs, organiseras och återupplevs genom användning av den speciella favoritknappen som märker filmklipp och bilder som ska finnas med i albumet.

Dela direkt
PowerShot N100 har trådlös anslutning så att man på ett väldigt enkelt sätt ska kunna överföra berättelserna direkt till sociala nätverk*. Med den speciella knappen för anslutning till mobil enhet och stöd för NFC ansluts kameran snabbt och enkelt till en smartphone via Canons gratisapp CameraWindow. Knappen kan dessutom anpassas för enkel backup av bilderna till molnlagringstjänster som Google Drive™ eller Flickr™ via CANON iMAGE GATEWAY. Genom appen CameraWindow ges också möjlighet att fjärrstyra PowerShot N100 direkt från skärmen på en smartphone. Kamerans vanligaste funktioner kan styras från en smartphone, till exempel zoom, blixt, slutare och självutlösare. Perfekt om fotografen själv vill finnas med på gruppbilden eller när man fotograferar naturliv på diskret avstånd.

Enastående bildkvalitet
Bilder tagna i svaga ljusförhållanden blir verklighetstrogna tack vare Canons HS System, som är en avancerad kombination av kraftfull DIGIC 6-bearbetning och en 12,1 megapixels högkänslig CMOS-sensor av typ 1/1,7. Det flexibla objektivet i PowerShot N100 fångar böljande landskap med 24mm supervidvinkel och kommer närmare avlägsna objekt tack vare 5x optisk zoom. Fotograferingen med den bakre kameran sker med ett 25 mm-objektiv och är tillräckligt omfattande för att få med ett par personer bakom kameran. Canons branschledande optiska bildstabilisator och tekniken Intelligent IS säkerställer att bilderna är skarpa och klara. Bilder eller filmer som tas när fotografen är i rörelse blir skarpa tack vare förstärkt Dynamic IS-läge.

Bekväm kreativitet
Med de automatiska inställningarna i PowerShot N100 är det lätt att vara kreativ. Om förgrunden i bilden är viktig kan en effekt med kort skärpedjup skapas via läget för bakgrundsoskärpa. Då blir bakgrunden suddig och skapar en effekt som liknar bilder tagna med en systemkamera. Kreativ bild är en unik inställning som skapar sex olika versioner av en enda bild. Som förval innan fotograferingen finns 46 olika kreativa effekter, grupperade i fyra kategorier – svartvitt, retro, special och naturlig. Alla inställningar kan nås och justeras på den stora 7,5 cm (3") vinklingsbara pekskärmen och bilder kan tas från många unika och olika vinklar.

PowerShot N100 – viktiga egenskaper:

• Dubbel tagning med bakre Story Cam
  • HS System för överlägsna resultat i svagt ljus
  • Kraftig ljusstark 5x zoom med Intelligent IS
  • Skapa album bekvämt med Story Highlights
  • Wi-Fi med NFC
  • Stor vinklingsbar pekskärm
  • Hybrid Auto med samtidig tagning
  • Kreativa lägen

*Kräver anslutning till smartphone eller surfplatta med Internetanslutning

Rek. pris inkl moms: 3 600 SEK (ex moms 2 880 SEK)
Säljstart är maj 2014