Fånga, skapa och dela speciella minnen med Canons PowerShot SX600 HS, IXUS 265 HS, SELPHY CP910 och SELPHY CP820

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar två nya kameror med superzoom – PowerShot SX600 HS och IXUS 265 HS. Bara att sikta och trycka av. Kamerorna passar alla som vill komma närmare händelsernas centrum. Med kraftig zoom, nya kreativa inställningar och flera anslutningsmöjligheter blir det enkelt att fånga och dela speciella minnen. Att skriva ut från kompaktkameror och smartphones är enklare än någonsin tidigare och nu lanserar Canon två nya kompakta fotoskrivare – SELPHY CP910 och SELPHY CP820.

PowerShot SX600 HS.jpg IXUS 265 HS.jpg SELPHY CP910.jpg SELPHY CP820.jpg

PowerShot SX600 HS
IXUS 265 HS SELPHY CP910 SELPHY CP820

Canons superzoomar
PowerShot SX600 HS och IXUS 265 HS har båda imponerande superzoomar i tunna och snygga kamerahus för att enkelt komma närmare allt som händer på avstånd, vare sig det gäller ett sportevenemang eller barnens lek. En flexibel 25 mm supervidvinkel i PowerShot SX600 HS tar panoramabilder och böljande landskap och fångar avlägsna objekt, utan att kompromissa med bildkvaliteten. Kameran har imponerande 18x optisk zoom och med den högkvalitativa tekniken 36x ZoomPlus utökas zoomobjektivets räckvidd ytterligare.

Den eleganta kameran IXUS 265 HS med sin flexibla 12x optiska zoom och en brännvidd på 25-300 mm, ger flexibel tagning från supervidvinkel till telefoto. Perfekt för till exempel musikevenemang eller modevisningar.

Högkvalitativa bilder
Canons bildtekniker för högkvalitativa bilder används i båda kamerorna. Den avancerade processorn DIGIC 4+ fångar snabbt spontana ögonblick och har utmärkta svarstider. HS System kombinerar processorn med en 16 megapixels högkänslig CMOS sensor för ökad prestanda i alla ljusförhållanden och detaljerade bilder utan kvalitetsförlust.

Fotografera, anslut och dela
Med PowerShot SX600 HS och IXUS 265 HS går det snabbt och enkelt att dela bilder till sociala nätverk eller att säkerhetskopiera fotografier i molnet. Kamerorna har en särskild knapp för anslutning till mobil enhet, så att användarna direkt kan ansluta kameran till en smartphone. Och med några få enkla steg via det nya stödet för NFC kan kameran anslutas till NFC-aktiverade enheter*.

De nya anslutningarna möjliggör fjärrtagning – perfekt om fotografen själv vill finnas med i bilder och familjeporträtt. Från upp till fem meters avstånd från kameran kan en smartphone eller surfplatta användas för att styra kamerainställningarna. På den mobila enhetens skärm visas pekknappar för fjärrstyrning, så att bilder kan tas, visas och sparas.

Utforska kreativiteten
Kamerans många kreativa effekter ger bilderna extra uppmärksamhet. Den unika funktionen Kreativ bild tar upp till sex olika versioner av samma bild. Välj bland fyra teman – svartvitt, retro, special och naturlig – med totalt 46 kreativa effekter. Funktionen Hybrid Auto spelar in 4 sekunders film innan varje stillbild tagits. I slutet av dagen kan alla stillbilder och filmklipp sättas samman till ett enda sammandrag som berättar storyn bakom varje tillfälle.

Kompakt design i fickformat
PowerShot SX600 HS och IXUS 265 HS ger fantastiska resultat i alla ljusförhållanden. Kamerorna har ett tunt, elegant metallhölje och ett kraftigt zoomobjektiv och finns i fyra färger – lila, rosa, silver och svart. IXUS 265 HS finns alltid tillhands och får plats i fickan. Och bilderna kan visas på den stora 7,5 cm (3") högupplösta LCD-skärmen med 461 000 punkter. PowerShot SX600 HS har en 7,5 cm (3") PureColor II G LCD-skärm som underlättar visning på skärmen i starkt solljus.

SELPHY CP910 och SELPHY CP820 för utskrift av alla minnen
De nya fotoskrivarna SELPHY CP910 och SELPHY CP820 är lättanvända och bilder kan skrivas ut direkt från en smartphone via iOS™ och Android™. Högkvalitativa bilder kan skrivas ut från trådlösa kameror. Stödet för AirPrint™ ger flexibilitet och fotoutskriftsmöjligheter från kompatibla Apple-enheter utan att något program behöver installeras. Båda skrivarna kan också skriva ut direkt från många olika kompatibla minneskort eller från en PictBridge-kompatibel enhet, inklusive videokameror.

Foton från speciella tillfällen, semestervykort, kort och etiketter – allt skrivs ut med fotolabbkvalitet på mindre än en minut. Skrivarna har kompakt design, intuitivt användargränssnitt och en 6,8 cm (2,7") vinklingsbar LCD-display för smidig visning. Det finns också tre alternativ för ytbehandling av utskriftsmaterialet: ett alternativ för glättad yta och två alternativ för halvglättad yta – utan att behöva byta färgband eller papper.

PowerShot SX600 HS – viktiga egenskaper:

• 18x optisk zoom med supervidvinkel och 36x ZoomPlus
  • Kompakt kamerahus i fickformat med metallhölje
  • 16 megapixels HS System för skarpa foton även i svagt ljus
  • Wi-Fi och NFC för enkel anslutning till smartphone
  • Intelligent IS ger skarpa bilder och stadiga filmer
  • Kreativ bild skapar 6 unika bildversioner
  • Smart Auto – bara att sikta och trycka av
  • Full HD-filmer med optisk zoom
  • Finns i rött, silver och svart

IXUS 265 HS – viktiga egenskaper:

• 16 megapixels HS System för skarpa foton även i svagt ljus